شهادت جوان شیعه عربستانی در قطیف

کدخبر: 2329592

یک جوان شیعه عربستانی در شرق این کشور که به ضرب گلوله نیروهای امنیتی به شدت مجروح شده بود، جان خود را از دست داد.

پس از گذشت ۱۰ روز از هجوم نیروهای سعودی به محله «الجش» در شهر قطیف و شلیک بی هدف گلوله به طرف ساختمان‌ها،روز شنبه (دیروز) یکی از جوانان این منطقه به نام « ماجد عبدالله آل آدم» که به علت برخورد گلوله زخمی شده بود، به شهادت رسید.

به نوشته پایگاه خبری «النبا» منابع محلی با اعلام این خبر گفتند که تیراندازی مأموران سعودی همچنین خسارت‌های بسیاری را به ساختمان‌ها و دارایی‌ها مردم وارد کرده است.

در پی این یورش، مأموران «إبراهیم عیسى آل إسماعیل» از فعالان مذهبی منطقه را نیز دستگیر کرده و با خود بردند. هنوز پس از گذشت بیش از ده روز اطلاعی از چرایی یا محل بازداشت وی در دست نیست.

این برای دومین بار در شش ماه گذشته است که محله الجش در قطیف مورد حمله قرار می‌گیرد. در ۱۸ دی ماه سال گذشته نیز مأموران سعودی با یورش به دو محله «الجش» و «الحمام» پنج شهروند شیعه عربستانی را کشتند.

منطقه شیعه‌نشین «الشرقیه»عربستان که علی رغم وجود ذخایر عظیم نفت، در محرومیت به سر می‌برد، از سال ۲۰۱۱ شاهد اعتراض مردم جهت برآورده شدن مطالبات آنان برای اصلاحات سیاسی و اجتماعی است. اما هر باره این اعتراض‌ها سرکوب شده و جوانان تحت تعقیب نیروهای اطلاعاتی و امنیتی سعودی قرار می‌گیرند.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: