رایزنی نمایندگان ویژه واشنگتن و سئول، درباره کره شمالی

کدخبر: 2329104

نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، فردا دوشنبه در سفری چهار روزه به بروکسل و برلین ضمن رایزنی با مقام‌های اروپایی درباره پیونگ یانگ، با نماینده ویژه سئول در امور کره شمالی هم دیدار می‌کند.

مقام‌های آمریکایی خبر دادند که «استفان بیگون» نماینده ویژه این کشور در امور کره شمالی فردا دوشنبه در سفری چهار روزه به مقر اتحادیه اروپا و آلمان می‌رود تا با مقام‌های آنها درباره مذاکرات واشنگتن با پیونگ یانگ رایزنی کند.

به نوشته رسانه‌ آمریکایی « ام اس ان » و رادیو « کی بی‌اس » کره جنوبی، به دنبال دیدار اخیر سران آمریکا و کره شمالی در سفر اخیر او به کره جنوبی، قرار است فردا دوشنبه نماینده ویژه واشنگتن در امور کره شمالی به دو کشور بلژیک و آلمان برود.

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه (دیروز) در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «استفان بیگون» نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی ضمن سفر به بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) و برلین پایتخت آلمان، با «لی دو هون» نماینده ویژه کره جنوبی در امور صلح در شبه جزیره کره هم دیدار می‌کند.

طبق بیانیه این وزارتخانه، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، دوشنبه و سه شنبه به بروکسل می‌رود و چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در برلین ضمن دیدار با مقام‌های اروپایی، با لی دو هون ملاقات خواهد کرد. بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، هدف از سفر اروپایی بیگون، «تقویت تلاش‌های مشترک برای حصول به خلع سلاح نهایی و کامل کره شمالی» است.

این سفر در شرایطی انجام می‌شود که علیرغم سه دیدار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سنگاپور (۲۲ خرداد ۱۳۹۷)، ویتنام (۹ اسفند ۱۳۹۷) و منطقه غیرنظامی دو کره (۹ تیر ۱۳۹۸) اختلافات دو طرف درباره خلع سلاح اتمی و مساله تحریم‌ها ادامه دارد فارس

ارسال نظر: