یمن از موشک کروز جدید رونمایی خواهد کرد

کدخبر: 2329072

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که ارتش یمن فردا از تسلیحات جدیدی رونمایی خواهد کرد که یکی از آن‌ها موشک کروز است.

«یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این نیروها به زودی تسلیحات جدیدی رونمایی خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری «انصارالله» یمن، سریع شنبه (۱۶ تیر) گفت که فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور فردا (یکشنبه) نمایشگاه نظامی شهید «صالح الصماد» را افتتاح خواهد کرد.

او گفت که قرار است در این نمایش نظامی، از تسلیحات جدید یمن ازجمله موشک بالستیک کروز و صنایع دفاعی هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) رونمایی شود.

ارتش یمن بعد از آنکه صالح الصماد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن از سوی ائتلاف سعودی و اماراتی در سوم اردیبهشت ۹۷ ترور و شهید شد، به پاسداشت رشادت‌ها و اقدامات او در برابر متجاوزان، تا به امروز چند سلاح جدید رونمایی کرده است.

ارتش یمن فروردین سال جاری از موشک بالستیک «بدر اف» که موشک بالستیک با برد ۱۶۰ کیلومتر است، رونمایی کرد و از آن علیه نیروهای متجاوز استفاده کرد.

نیروهای مسلح یمن پیشتر نیز از نمونه سکوهای زیرزمینی و نمونه مجهز به سرجنگی هدایت شونده این موشک‌ها رونمایی کرده است.

علاوه بر پیشرفت در زمینه موشکی طی سال‌های گذشته از آغاز حمله به یمن، توسعه توانایی‌های پهپادی نیز در دستور کار نیروهای مسلح این کشور قرار دارد.

ارتش یمن اخیرا در پاسخ به محاصره فرودگاه صنعا طی چند سال گذشته، فرودگاه‌های ابها، جیزان و نجران عربستان سعودی (واقع در جنوب غربی) را با موشک کروز و پهپادهای هدایت شونده انتحاری هدف قرار داده و این فرودگاه‌ها را مختل کرده است.

فارس

ارسال نظر: