اخوان المسلمین مصر: مرگ مرسی واقعیت جدیدی را ایجاد کرد

کدخبر: 2325681

اخوان المسلمین مصر اعلام کرد که پس از انجام چند بازنگری داخلی، جهت‌گیری و اولویت‌های جدیدی را برای دوره آتی اتخاذ کرده است.

بنا بر گزارشی به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، اخوان المسلمین مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: چند بازنگری داخلی انجام دادیم و در جریان این بازنگری‌ها بر اشتباهاتمان در دوره انقلاب و دوره حکومت و اشتباهات هم‌پیمانان و رقباء در انقلاب تمرکز کردیم.

در این بیانیه آمده است: اخوان المسلمسن در حال حاضر نسبت به تمایز میان فعالیت سیاسی عمومی و رقابت حزبی تنگاتنگ بر سر قدرت آگاه است و ما نیز معتقدیم که فضای فعالیت سیاسی عمومی در مسائل ملی و حقوق عمومی از آن ملت مصر است و ارزش‌های ملی و مسائل کلی امت نسبت به تلاش حزبی و رقابت بر سر قدرت یک عرصه وسیع‌تر برای اخوان‌المسلمین است.

اخوان المسلمین مصر در بیانیه خود آورده است: بر حمایت خود از تمامی گروه‌های ملی همسو با چشم‌انداز ما در نهضت این میهن تأکید می‌کنیم و به اعضای اخوان المسلمین اجازه می‌دهیم تا به واسطه این گروه‌ها و احزاب وارد عرصه فعالیت سیاسی شوند.

اخوان المسلمین در ادامه تأکید کرده است: مرگ محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر واقعیت جدیدی را بر شکل و ماهیت منازعه میان دو بخش انقلاب و کودتای نظامی تحمیل کرد و با وجود این واقعیت جدید باید بار دیگر دستور کار انقلاب در مصر را به سمت اندیشه و جنبش متمایل کرد.

اخوان المسلمین در ادامه مقامات مصر را به قتل عمد مرسی با بی‌توجهی به اوضاع جسمانی او متهم واعلام کرد: از تمامی تلاش‌ها برای انجام تحقیق بین‌المللی در این زمینه حمایت خواهیم کرد.

این جنبش همچنین تأکید کرد: آنچه از سوم ژوئن ۲۰۱۳ تاکنون در مصر رخ داده یک کودتای نظامی بوده که منجر به یک حکومت نظامی خونین شده است. ما این حکومت را به رسمیت نمی‌شناسیم و از نظر سیاسی نیز با آن همکاری نخواهیم کرد و تنها راه خروج از بحران کشور را پایان حکومت نظامی می‌دانیم. ایسنا

ارسال نظر: