هوک: خروج آمریکا از برجام ضروری بود

کدخبر: 2325573

رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا با ادعای اینکه خروج آمریکا از برجام و احیای تحریم‌ها علیه ایران ضروری بوده، گفت که کارزار فشار اقتصادی به تهران صدمه زده است.

«برایان هوک» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران و رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه این کشور امروز (چهارشنبه) با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه تهران، گفت که خروج واشنگتن از برجام ضروری بود.

هوک که اکنون برای شرکت در کارگروه اقتصادی منامه در بحرین حضور دارد، به شبکه خبری «الحدث» مدعی شد: «رژیم ایران تروریسم و خشونت را در منطقه ترویج داده است. تروریسم سیستماتیک ایران در منطقه، از لبنان تا یمن گسترده شده است».

وی با ضروری دانستن خروج یکجانبه آمریکا از توافق بین‌المللی هسته‌ای ایران با گروه 5+1 - که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل نیز رسیده - برای مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه، ادعا کرد با تحریم‌هایی که بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده‌اند مانع رسیدن عایدی 50 میلیارد دلاری به ایران شده‌اند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران با ادعای اینکه کارزار فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران موثر بوده و باعث آسیب رسیدن به اقتصاد ایران شده، افزود: «حزب‌الله، حماس و گروه‌های تحت حمایت ایران در عراق و سوریه هم از این بحران (اقتصادی) آسیب دیده‌اند».

هوک که گویا ایران را با سوریه اشتباه گرفته، تاکید کرد: «آینده سیاسی ایران باید توسط مردم ایران تعیین شود!»

این در حالی است که ایرانی‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی بارها در انتخابات‌های مختلف از ریاست‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی گرفته تا شوراها و شورایاری‌های شهر و روستا حضور گسترده و پرشور داشته‌اند.

ارسال نظر: