همه چیز درباره سقوط پهپاد آمریکایی؛ از سامانه پدافند سوم خرداد تا گلوبال هاوک +اینفوگرافی و عکس

کدخبر: 2325345

سامانه پدافندی «سوم خرداد» پهپاد گلوبال هاوک را سرنگون کرده است.

نسیم آنلاین : پهپاد جاسوسی غول پیکر «گلوبال‌هاوک» آمریکا، بامداد امروز در سواحل هرمزگان توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرنگون شد.

مشخصات هواپییمای بدون سرنشینی که مورد هدف قرار گرفت در یک نگاه

سپاه در کدام منطقه پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد؟

پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موفق شد یک فروند پهپاد آرکیو‌ــ‌۴ آمریکایی را در آسمان منطقه کوه مبارک استان هرمزگان سرنگون کند. کوه‌مبارک یکی از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران و شرق استان هرمزگان است. این شهر در بخش بیابانی شهرستان جاسک و در کرانۀ دریای عمان واقع شده است. از طریق راه اصلی در ۱۵۵کیلومتری میناب و ۶۵کیلومتری جاسک قرار دارد.

کوه‌مبارک در دهانه ورودی دریای عمان به تنگه راهبردی هرمز واقع شده است و هر شناوری که بخواهد وارد تنگه هرمز و خلیج‌فارس شود باید از مقابل این منطقه عبور کند که همین امر بر اهمیت راهبردی کوه‌مبارک می‌افزاید.

پهپاد گلوبال هاوک چگونه سرنگون شد؟

سامانه پدافندی سوم خرداد، یک سامانه پدافند موشکی با قابلیت تحرک بالا است که در سال ۱۳۹۳ توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی شد.

این سامانه پدافندی میان برد برای انهدام انواع اهداف هوایی در ارتفاع متوسط است که از قابلیت درگیری با اهداف تا ارتفاع ۲۷ کیلومتری برخوردار است. سامانه پدافندی «سوم خرداد» قابلیت انهدام اهداف را در برد ۷۵ کیلومتری دارد و می‌تواند به طور همزمان با ۴ هدف درگیر شود.

مقابله با هواپیماهای تاکتیکی و استراتژیک، بالگرد، موشک های کروز و پهپاد از جمله ماموریت‌های این سامانه است که می تواند در شرایط جنگ الکترونیک نیز به خوبی اهداف خود را سرنگون کند.

سامانه پدافندی «سوم خرداد» پهپاد گلوبال هاوک را سرنگون کرده است.

ارسال نظر: