تکرار ادعاهایی عجیب

ترامپ: در ایران نان هم نمی شود خرید!

کدخبر: 2325267

سایت کاخ سفید مصاحبه ای را از ترامپ منتشر کرده است که در آن گزافه‌گویی‌های پیشین وی در ادبیاتی جدید تکرار شده است. 

نسیم آنلاین : سایت کاخ سفید مصاحبه ای را از ترامپ منتشر کرده است که در آن گزافه‌گویی‌های پیشین وی در ادبیاتی جدید تکرار شده است.

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: «ایران دچار مشکلات بسیاری شده و برای حل مشکلات دوست دارم به آنها کمک کنم. ببینیم چه می شود، ولی آنها تورم شدید دارند. پولشان بی‌ارزش شده است. نمی‌شود یک قرص نان خرید. کلی مشکلات در ایران هست و این کشور نسبت به دو سال و نیم پیش خیلی فرق کرده است. حوزه‌های بزرگی تحریم بودند ولی فکر می‌کنم بزرگترین و مهم‌ترین کار وقتی بود که من توافق هسته‌ای ایران را لغو کردم که توافق ناکارآمدی بود»

ترامپ پیش از این هم مدعی شده بود در ایران هر هفته تظاهرات است. سخنانی که با کنایه رهبر انقلاب به وی با اشاره به تظاهرات شنبه های پاریس همراه بود. رهبر معظم انقلاب در سخنانی گفتند: «اولاََ جمعه نیست و شنبه است؛ ثانیاََ تهران نیست و پاریس است.»

آنچه حائز اهمیت است داشتن درک صحیح از راهبرد کلان آمریکا و غربی‌ها علیه ایران اسلامی است. چرایی خروج از برجام، دلایل تعلل اروپایی‌ها در تبادلات مالی پسا برجامی، داغ شدن سناریو جنگ و... همگی بخشی از یک پازل بزرگ علیه ایران است.

هرچند آمریکایی‌ها از سخنان و تحرکات ماجراجویانه عقب‌نشینی کرده و ترامپ با دادن شماره تلفن برای مذاکره التماس گونه رفتار کرد؛ اما باید توجه داشت که سناریو اصلی کماکان مذاکره در موضوعات فرابرجامی است.

آمریکایی‌ها همچنان امید دارند با برجسته‌سازی نافرمانی‌های مدنی و تکرار اعتراضات ۹۶ در تابستان امسال، مسئولین ایرانی را با اشتباه محاسباتی به پای میز مذاکره بکشانند.

حجم ویدیو: 23.61M | مدت زمان ویدیو: 00:03:57 دانلود ویدیو
ارسال نظر: