تجمع طلاب فیضیه در واکنش به جشن تولد ملکه در تهران

کدخبر: 2325262

برگزاری مراسم از سوی سفارت انگلیس و دعوت از مدعوین فی نفسه هیچ اشکالی ندارد؛ اما آنچه باعث حساسیت ها شده است در خواست سفارت بریتانیا از برخی شرکت های ایرانی است.

نسیم آنلاین : طلاب، اساتید و کارکنان حوزه علمیه قم در اعتراض به تحرکات اخیر سفارت انگلستان و جشن تولد ملکه الیزابت روز چهارشنبه ۲۲ خرداد در مدرسه فیضیه تجمع خواهند کرد.

جشن تولد ملکه یا همان جشن روز ملی انگلیس پنجشنبه‌شب با حضور میهمانانی از شخصیت‌های مختلف تجاری، دیپلماتیک، هنری، بازیگران و... در سفارت این کشور برگزار ‌خواهد شد.

این در حالیست که چندی پیش مراسم افطار سفیرانگلیس خبرساز شده بود. کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی در آن باره گفته بود:‌ اگر روزی عکس های مراسم سفارت انگلیس پخش شود، فاجعه خواهد بود! وی درباره جشن تولد ملکه گفته : بنده به عنوان عضوی از خانه ملت که از حضور برخی مسئولین در سفارت انگلیس به مناسبت تولد ملکه مطلع هستم به ویژه به همکارانم که یک بار فریب نظر کارشناسان وزارت خارجه را خوردند و در محفلی که محفل گناه و معصیت بود شرکت کردند هشدار می‌دهم در چنین مراسمی شرکت نکنند.

جشن تولد ملکه با پول مردم ایران

انتخاب روز ملی به عنوان رسمیترین روز هر کشور که در آن مراسمات باشکوه و پرمعنا برگزار می‌شود، در کشورهای گوناگون، ریشه متفاوتی دارد. بسیاری از کشورها، روز استقلال از استعمار انگلیس یا نمایندگان انگلیس را به عنوان روز ملی خود انتخاب کرده اند.

این مراسم در 16 کشور همسو و تحت پادشاهی یا زعامت انگلستان نظیر کانادا و استرالیا با کیفیتی خاصی برگزار می‌شود. اما در سایر کشورها بر عهده سفارت انگلیس در آن کشور است که مراسم را با حضور میهمانانی از شخصیت‌های مختلف تجاری، دیپلماتیک، هنری، بازیگران و به طور کلی افراد مشهور و با نفوذ کشور میزبان، برگزار کند.

برگزاری مراسم از سوی سفارت انگلیس و دعوت از مدعوین فی نفسه هیچ اشکالی ندارد؛ اما آنچه باعث حساسیت ها شده است در خواست سفارت بریتانیا از برخی شرکت های ایرانی است.

انگلیس به تبعیت از تحریمهای آمریکا، تمام شرکتهای دولتی خود را از ایران بیرون برده و به شرکتهای خصوصی نیز پیغام داده که اگر نروند، از آنها در برابر مجازاتهای آمریکا، حمایت نخواهد کرد. لذا عملاً شرکتی برای انگلیس در تهران باقی نمانده تا اسپانسر این روز نحس شود. شیاطین انگلیسی، برای این مشکل، به ابتکار جدیدی دست زده اند.

امسال سفارت انگلستان در تهران بنا دارد تا هزینه برگزاری مراسم را از اسپانسر‌های ایرانی تأمین کند! سفیر وقیح انگلستان، رابرت (راب) مک‌ایر، نه تنها به بدعهدی های پسابرجامی خود اشاره نکرده و به روی خود نیاورده که شرکتهای انگلیسی را از ایران بیرون برده، بلکه شنیده شده که بسیار گستاخانه و با ادبیاتی تحقیرآمیز و استعماری، بیان داشته نمیتواند پول مالیات دهندگان انگلیسی را در ایران هزینه کند و خود ایرانی ها باید هزینه این مراسم را بپردازند!

برای تأمین این هدف استعماری و تحقیرکننده، سفارت، ایمیلی را برای دعوت شوندگان ارسال کرده و از آنها خواسته مبالغی بین هزار تا 2500 پوند بپردازند و در عوض این امکان را خواهند داشت که استندی از تبلیغات محصولات خود را در محلی که به آنها گفته خواهد شد، نمایش دهند و با مهمانان دیگر گفتگو کنند و سفیر از آنها به دلیل خوش خدمتی‌شان، تشکر خواهد کرد.

این ایمیل توهین آمیز برای فعالین اقتصادی و برندهای ایرانی ارسال شده است و با ارائه راه ارتباطی از آنان خواسته شده است که حضور یا عدم حضور خود را نیز اعلام نمایند. نمونه ای از این ایمیلها، ذیلاً آورده شده است.

ارسال نظر: