جشن تعیین جنسیت تازه‌ترین حرکت خانواده‌های نوکیسه

کدخبر: 2325242

بعد از جشن از پوشک گرفتن، راه افتادن و... این بار شاهد برگزاری جشن جنسیت هستیم. یک متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی درباره جشن تعیین جنسیت بیشتر توضیح می‌دهد.

مجید ابهری گفت: ظهور قشر نو کیسه گان و تازه به دوران رسیده ها که درآمدهای سرشارشان ناشی از ویژه خواری و رانت خواری است همراه خود آداب و سبک زندگی جدیدی را وارد جامعه کرده که فقط از عهده هم مسلکان خودشان، مشابه این رفتارها برمی آید.

وی اظهار داشت: بعد از جشن طلاق، جشن از پوشک گرفتن با خودکار نوشتن، راه افتادن و امثال اینها؛ حالا چشممان به جدید ترین مراسم این قشر یعنی جشن تعیین جنسیت روشن می شود.

این متخصص علون رفتاری و آسیب شناس اجتماعی ادامه داد: پدر و مادر بعد از انجام سونوگرفی و اطلاع از بارداری و جنسیت کودکشان، مراسم میهمانی با شکوهی گرفته و چون جنسیت فرزند مورد نظر پدر یا مادر بوده اقوام و دوستان را به این میهمانی دعوت کرده و بارداری و ورود عضو جدید خانواده را اعلام می کنند.

ابهری افزود: البته چشم و همچشمی های معمول در بین اینگونه افراد به هر چه باشکوه تر و پر هزینه تر شدن این مراسم کمک می کند. اینگونه رفتارها در شرایطی که درصد قابل توجهی از افراد قادر به تامین نیازهای اولیه خود نیستند نوعی دهن کجی به اکثریت جامعه است.

خبرگزاری مهر

ارسال نظر: