آخرین تلاش‌ها برای حفظ و بقای اتحادیه اروپا

حوزه‌های رأی‌گیری انتخابات اتحادیه اروپا در اماکن غیرمتعارف +عکس

کدخبر: 2325114

۲۶ می روز برگزاری انتخابات پارلمان اروپاست. به منظور افزایش شمار رای دهندگان کارزار «آری به اروپا» در آلمان، این کشور در یک اقدام ابتکاری غرفه های رای گیری خود را در اماکنی جذاب و دیدنی برپا کرده است تا مشارکت ها افزایش یابد.

۲۶ می (۵ خرداد) روز برگزاری انتخابات پارلمان اروپاست. به منظور افزایش شمار رای دهندگان کارزار "آری به اروپا" در آلمان، این کشور در یک اقدام ابتکاری غرفه های رای گیری خود را در اماکنی جذاب و دیدنی برپا کرده است تا مشارکت ها افزایش یابد.

در ادامه تصاویر برخی از اقدامات صورت گرفته را مشاهده می کنید:

غرفه کلن: استودیو مسابقه تلویزیونی "چه کسی میلیونر خواهد شد؟"

برای بسیاری نشستن روی این صندلی مشهور و چه بسا برنده شدن یک میلیون یورو در این مسابقه تلویزیونی تنها به یک رویا می‌ماند. اکنون این رویا تا حدی تحقق‌پذیر است. البته از برد خبری نیست. اما می توان از معروفترین استودیوی تلویزیونی آلمان به راحتی بازدید کرد، چون یکی از غرفه‌های رای گیری انتخابات پارلمان اروپا نیز در استودیوی این مسابقه معروف تلویزیونی قرار دارد.

غرفه هامبورگ: رینگ بوکس "Ritze"

یکی از این غرفه‌های رای گیری انتخابات پارلمان اروپا، در مشهورترین رینگ بوکس هامبورگ به نام "Ritze" قرار دارد. این رینگ مشت زنی شاهد نبرد برترین چهره‌های بوکس جهان بوده است؛ قهرمانانی همچون محمدعلی، ماکس شملینگ، هنری ماسکه و برادران کلیچکو.

غرفه دورتموند: اتاق رختکن تیم فوتبال "بوروسیا دورتموند"

بوروسیا دورتموند، یکی از موفق ترین باشگاه های فوتبال آلمان نیز در کارزار "آری به اروپا" شرکت کرده است. بوروسیا نخستین باشگاه فوتبال آلمان بود که در سال ۱۹۶۶ مقام قهرمانی جام اروپا را از آن خود کرد. حال رختکن تیم فوتبال این باشگاه به صحن انتخابات پارلمان اروپا تبدیل شده است. در روز برگزاری انتخابات پارلمان اروپا، در رختکن این باشگاه یک غرفه رای گیری در اختیار شرکت کنندگان این انتخابات قرار دارد.

غرفه هامبورگ: فیلارمونی البه

قرار است صحن تالار بزرگ فیلارمونی البه هامبورگ، که جایگاه بهترین رهبران ارکستر در دنیای موسیقی است هم به غرفه انتخاباتی پارلمان اروپا بدل شود. اکثر مردم معمولا به فیلارمونی البه دسترسی ندارند، ولی حالا برای نخستین بار در تاریخ انتخابات اروپا، همه ی مردم می توانند به جای خرید بلیط ورودی با برگه های رای خود از فیلارمونی البه دیدن کنند.

غرفه برلین: پناهگاه بوروس

پناهگاه بوروس توسط نازی ها در قلب برلین ساخته شد. در آلمان شرقی سابق طبقه پنجم ساختمان این پناهگاه به انبار میوه اختصاص داشت. پس از سقوط دیوار برلین نیز این ساختمان به محل اجرای کنسرت یکی از محبوب ترین باشگاه های موسیقی تکنو تبدیل شد و بعدها نیز محل نمایشگاه هنرهای معاصر گشت. حال در میان ستون های بتونی و آثار دیدنی این نمایشگاه، رای دهندگان می توانند نماینده خود را انتخاب کنند.

غرفه فرانکفورت: مرکز آموزش خلبانی شرکت هوابرد لوفت هانزا

اینجا مرکز آموزشی بهترین خلبانان آلمان است. در این مکان با یک هواپیمای غول پیکر که در سالن مرکز آموزشی خلبانی لوفت هانزا قرار دارد، پرواز را شبیه‌سازی می‌کنند. دانشجویان خلبانی در آموزش‌ها با تمام فنون پرواز و خم و پیشهایش آشنا می‌شوند. حالا لوفت هانزا با قراردادن غرفه رای گیری خود بر یک سکوی بلند در سالن، به رای‌دهندگان اجازه می‌دهد که با برگه‌های رای به عنوان بلیط ورودی وارد هواپیما شوند.

غرفه هامبورگ: اتاق خبر مجله آلمانی اشترن

در اتاق خبر مجله اشترن سردبیران موضوع اخبار و گزارش ها را تعیین می کنند. اکنون با برپایی غرفه رای‌گیری انتخابات پارلمان اروپا در ساختمان اشترن فرصتی پیش آمده تا علاقه‌مندان بتوانند با گوشه و کنار و شیوه کار در اتاق خبر یکی از معروف‌‌ترین نشریات آلمان آشنا شوند.

منبع: دویچه وله فارسی

ارسال نظر: