نشریه فرانسوی لاکروا در یادداشتی نوشت:

نمایندگان پارلمان آلمان، تحریم اسرائیل را یهودی ستیزی می‌دانند

کدخبر: 2325112

نمایندگان پارلمان فدرال آلمان شیوه های سازمان های فلسطینی را که خواستار بایکوت، خودداری از سرمایه گذاری و تحریم اسرائیل هستند تا تل اویو را به رعایت قوانین بین المللی وادار کنند، راه حلی مبتنی بر یهودی ستیزی می دانند.

جنبش بی دی اس (بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم) که با کمیته فلسطینی و حمایت طرح های انجمن ها در اروپا راه اندازی شد، در نظر دارد نه تنها از خرید کالاهای ساخته شده در اسرائیل بلکه از از مبادلات جهانی، فرهنگی یا ورزشی با اسرائیل جلوگیری کند. هدف آن وادار کردن اسرائیل به رعایت قوانین بین المللی، برای مثال در مورد قانون شهرک سازی است.

شهروندان اسرائیلی و یهودیان این فراخوان را محکوم کردند و دلایل و شیوه های جنبش بی دی اس را یهودی ستیزی دانستند. نمایندگان پارلمان فدرال آلمان شیوه های سازمان های فلسطینی را که خواستار بایکوت، خودداری از سرمایه گذاری و تحریم اسرائیل هستند تا تل اویو را به رعایت قوانین بین المللی وادار کنند، راه حلی مبتنی بر یهودی ستیزی می دانند.

از نظر نمایندگان پارلمان آلمان، دعوت به تحریم اسرائیل، یهودی ستیزی است . نمایندگان پارلمان فدرال آلمان شیوه های سازمان های فلسطینی را که خواستار بایکوت، خودداری از سرمایه گذاری و تحریم اسرائیل هستند تا تل اویو را به رعایت قوانین بین المللی وادار کنند، راه حلی مبتنی بر یهودی ستیزی می دانند.

دلایل و شیوه های «یهودی ستیزی» جنبش بی دی اس (بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم) که با کمیته فلسطینی و حمایت طرح های انجمن ها در اروپا راه اندازی شد، در نظر دارد نه تنها از خرید کالاهای ساخته شده در اسرائیل بلکه از از مبادلات جهانی، فرهنگی یا ورزشی با اسرائیل جلوگیری کند. هدف آن وادار کردن اسرائیل به رعایت قوانین بین المللی، برای مثال در مورد قانون شهرک سازی است. شهروندان اسرائیلی و یهودیان این فراخوان را محکوم کردند و دلایل و شیوه های جنبش بی دی اس را یهودی ستیزی دانستند.

دعوت حدود شصت نفر از دانشگاهیان حدود شصت نفر از دانشگاهیان یهودی و اسرائیلی از احزاب آلمان خواستند تا فراخوان جنبش بی دی اس و یهودی ستیزی را نپذیرند. فلسطینی هایی که در آلمان زندگی می کنند، خود را نخستین قربانیان تصمیم نمایندگان پارلمان فدرال آلمان می دانند. ماجد ابوسلمه، فعال فلسطینی جنبش بی دی اس در آلمان، با ابراز خشم گفت: «ما ٢٠٠ هزار فلسطینی در آلمان هستیم و این تصمیم ما را از شیوه مسالمت آمیز برای دفاع از حقوق خودمان محروم کرده است. پس از حقوق ما، صدای ما سرکوب می شود. آپارتاید اسرائیل به اروپا گسترش یافته است.» در فرانسه، دیوانعالی کشور جنبش بی دی اس را محکوم کرد. این جنبش در فرانسه با موانعی مواجه شد. در سال ٢٠١٥ دیوانعالی کشور این فراخوان به تحریم را «تحریک به تبعیض، نفرت یا خشونت علیه افراد یا گروهی از افراد به علت وابستگی آنها به قومیت، ملیت یا نژاد و مذهب» دانست. این ماجرا به دادگاه حقوق بشر اروپا ارجاع شده است.

منبع:‌ اداره کل رسانه های خارجی

ارسال نظر: