طرح جدید نمایندگان برای پنج شنبه‌ها

پنج شنبه‌ها تعطیل رسمی می‌شود؟

کدخبر: 2325098

شاید پیش خودتان بگویید این تعداد تعطیلی در ایران خیلی زیاد است درحالی که وقتی با کشورهای دیگر چون چین ،ژاپن، آلمان و کشور های اروپایی و آمریکایی که مقایسه می شود، این تعداد تعطیلی خیلی کم می باشد.

نسیم آنلاین : تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تازگی طراحی را تقدیم هیئت رئیسه کرده‌اند که بر اساس آن خواستار تعطیلی روز پنجشنبه کلیه مراکز اداری و آموزشی و قضایی در کلیه استانها و شهرستانها همانند تهران شد‌ه‌اند.

این طرح پس از بررسی و تصویب در کمیسیون اجتماعی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد.

در این طرح آمده است روزهای پنجشنبه وزارتخانه‌ها، مراکز قضایی در تهران و مجلس شورای اسلامی تعطیل می‌باشد همچنین در بخشی از نظام اداری، شرکت‌های گاز، مخابرات، نفت، برق و مدارس تعطیل می‌باشد.

به‌منظور هماهنگی هرچه بیشتر نظام اجرایی و قضایی کشور و جلوگیری از هزینه‌های اداری و پیشگیری از آلودگی هوای شهرها به‌خصوص کلان‌شهرها، کاهش رفت‌وآمد، کاهش هزینه حمل‌ونقل و رفع مشکلات خانواده‌هایی که فرزندان آنها روزهای پنجشنبه در منزل می‌باشند، اضافه می‌نماید این طرح باعث کاهش مصرف انرژی در ادارات و نهادهای انقلاب اسلامی می‌شود.

به‌موجب این مصوبه کلیه مراکز اداری و قضایی مراکز استان‌ها همانند تهران از تاریخ تصویب این قانون پنج‌شنبه‌ها تعطیل می‌باشد، ساعت کار کارمندان دولت ــ 44 ساعت در هفته ــ تغییری با این مصوبه نخواهد داشت.

آیا تعطیلات در ایران زیاد است؟

در کشور ما از اول فروردین ماه سال جاری تا ۲۹ اسفند ماه تنها ۲۴ روز تعطیل رسمی ،۵۲روز تعطیلات آخر هفته وجود دارد که درمجموع ۷۶ روز تعداد کل این روزها می شود. شاید پیش خودتان بگویید این تعداد تعطیلی خیلی زیاد است درحالی که وقتی با کشورهای دیگر چون چین ،ژاپن، آلمان و کشور های اروپایی و آمریکایی که مقایسه می شود، این تعداد تعطیلی خیلی کم می باشد. در ادامه اینفوگرافیکی از تعداد روزهای تعطیلی در کشور های مختلف را مشاهده می کنید.

ارسال نظر: