شرکت فرانسوی پروژه متروی قدس اشغالی را تحریم کرد

کدخبر: 2325064

دو شرکت اسرائیلی اعلام کردند که شرکت فرانسوی آلستوم ALSTOM مشارکت در پروژه احداث خط متروی قدس اشغالی را به خاطر مسائل حقوق بشری نپذیرفته است.

رژیم صهیونیستی یکی از پروژه هایی که طی سال های گذشته برای یهودی سازی قدس دنبال کرده است،‌ توسعه مترو شهری در این شهر است. اتصال شهرک ها،‌ قدس شریف و مناطق 1948 به یک دیگر از طریق مترو راهبردی است که تل آویو برای انضمام این مناطق به یک دیگر دنبال کرده است. اما عدم پذیرش مشارکت در ساخت مترو شهر قدس از سوی شرکت فرانسوی که با شرکت های اسرائیلی در حوزه مترو همکاری داشته صدای اعتراض صهیونیست ها را بلند کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین دو شرکت اسرائیلی اعلام کردند که شرکت فرانسوی آلستوم ALSTOM مشارکت در پروژه احداث خط متروی قدس اشغالی را به خاطر مسائل حقوق بشری نپذیرفته است. شرکت‌های اسرائیلی "الکترا" و "دان" در پیامی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و موشه کحلون وزیر دارایی تاکید کردند که به هیچ وجه قابل قبول نیست شرکتی که در یک کشور همپیمان "اسرائیل" قرار دارد، پروژه احداث خط متروی قدس اشغالی را تحریم کند.

شبکه اسرائیلی i24news اعلام کرده است که با انصراف شرکت آلستوم از مشارکت در این پروژه، دو شرکت اسرائیلی مذکور به تنهایی قادر به پیشبرد و اجرای این پروژه نخواهند بود.

شرکت آلستوم (تاسیس 1928)، یک شرکت فعال چندملیتی فرانسوی است که در زمینه تولید الکتریسیته و صنعت حمل و نقل ریلی فعالیت می‌کند.

روابط رژیم صهیونیستی و فرانسه آوریل گذشته به خاطر درخواست پاریس از تل آویو برای عدم کسر درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین تا حدودی شکرآب شده بود و اکنون این مسئله می‌تواند باز هم به روابط دو طرف لطمه بزند.

ارسال نظر: