عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

احیا عجولانه وزارت بازرگانی، دردسرساز است

کدخبر: 2323640

یوسفیان ملا درخصوص طرح تفکیک وزارت صمت گفت: تشکیل با عجله وزارت بازرگانی، بازتاب‌های بدی در وضعیت اقتصادی کشور خواهد داشت. دولت به جای تشکیل وزارت بازرگانی، قانون تمرکز را به درستی اجرا کند.

نسیم آنلاین :‌ عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تفکیک وزارت صمت اقدامی درستی نیست. نمایندگان مجلس نباید در این خصوص با عجله تصمیم بگیرند. با گذشت سال‌های زیادی از ادغام وزارت صنعت و بازرگانی هنوز هم آئین نامه‌های مربوط به آن تهیه نشده است.

وی افزود: به دنبال ادغام چند سال پیش قرار بود ادارات وزارت صنعت و معدن و وزارت بازرگانی با شرح وظایف مشخص در کنار یکدیگر قرار گیرند. قرار بود هر یک از ادارات به صورت مجزا بررسی و نقاط ضعف و قوت مشخص شود و در یک روند طولانی مدت، وزارت خانه کاملا کارشناسی شده به دست آید. اگر قرار بود اینگونه ادغام کنند، یک شبه می­توان تمام ساختار دولت را یکی کرد.

به جای تشکیل وزارت بازرگانی، قانون تمرکز را اجرا کنید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه نیازی به تشکیل مجدد وزارت بازرگانی نیست، گفت: تشکیل با عجله وزارت بازرگانی، بازتاب‌های بدی در وضعیت اقتصادی کشور خواهد داشت. دولت به جای تشکیل وزارت بازرگانی، اختیارات وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تنظیم بازار را افزایش دهد و قانون تمرکز را به درستی اجرا کند.

نماینده مردم آمل در پایان تصریح کرد: اینکه یک طرح عجله‌ای با 50 امضاء و به صورت دو فوریتی اعلام وصول می‌شود، نشان از ضعف مجلس است. نباید اینقدر برای مردم و خودمان مشکل ایجاد کنیم.

سجاد صاحب فصول

ارسال نظر: