داغ‌ترین پرونده‌ها:

نقد وحید جلیلی بر مدیران صدا وسیما و حامیانشان

با عذرخواهی از غلامی عزیز شاید چون بیش از او کار میدانی رسانه‌ای و هنری کرده‌ام ابعاد این خسارت را بسیار هولناک‌تر از آن می‌بینم که وقت فریاد زدن نگران این باشم که آهنگ صدایم گوش مدیران مؤدب رسانه ملی و پشتیبانان معنویشان را اذیت نکند.

آرشیو پرونده نقد صدا و سیما
صداوسیما؛ بازنده لایوهای اینستاگرام
نقد صدا و سیما - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

امروز دیگر هرکسی در هر موضوعی به سادگی و روزانه می تواند شاهد لایوهای اینستاگرامی از اساتید مختلف باشد. بدون آنکه درگیر محافظه کاری مدیران صداوسیما و جرح و تعدیل و تعطیلی برنامه ها بشود. در واقع بازنده اصلی مناظرات اینستاگرامی با مخاطبان قابل توجه، نهادی جز صداوسیما نخواهد بود.

نقش صدا و سیما در کاهش فرزندآوری
نقد صدا و سیما - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷

برنامه‌های رسانه ملی که بر خلاف سیاست‌های جمعیتی هستند را میتوان به ۳ دسته اصلی فیلم و سریال‌ها، برنامه‌های سرگرم کننده با حضور سلبریتی‌ها و میان برنامه‌های تبلیغاتی تقسیم بندی کرد.

جای خالی صداوسیمای مستضعفین در آمریکا!
نقد صدا و سیما - ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

در این نبرد نابرابر ایران با سلطه آمریکا، چرا نباید صداوسیمای جمهوری اسلامی وارد نبرد رسانه ای بشود و نه صرفا منفعلانه و در نقش توضیح شبهات طرف مقابل، بلکه یک بار هم شده در نقش حمله کننده و فعالانه وارد میدان شود و از شرایط کامل مساعد و عیان پیش آمده استفاده کند تا چهره بزک شده غرب و آمریکا را مفتضح کند.

تلویزیون و فرصت «احیا»
نقد صدا و سیما - ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱

محمدرضا رنجبران مدیر روابط صداوسیما نوشت که تا پایان شب دوم مراسم احیا رمضان، بیش از ۵۱ درصد مردم، امسال پای تلویزیون احیا گرفته‌اند هر چند که این آمارها نشان‌دهنده تعداد بالای مخاطبان تلویزیون در شب‌های احیا رمضان امسال است ولی مسئله اصلی آن است که میزان مخاطبان تلویزیون در شب‌های احیای امسال با توجه به شرایط کرونایی پیش آمده لزوماً نشانه کیفیت بالای برنامه‌ها نیست.

تماشای «اجباری» تلویزیون!
نقد صدا و سیما - ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲

بعد از گذشت هجده قسمت، سریال «سرباز» هنوز شروع نشده و آنطور که به نظر می‌رسد بعید است تا قسمت آخر هم شروع شود.

برای کشف «نفوذ» در رسانه ملی دنبال یک شخص نگردید
نقد صدا و سیما - ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵

برای کشف نفوذ به جای اشخاص، دنبال یک خط فکری باشید که همه شبکه ها را برای جذب درصدهای بیشتر مخاطب به یک رقابت منفی برای جذب سلبریتی ها و‌ سطحی شدن برنامه ها سوق داده است. دنبال آن خط فکری باشید که برای مدیران شما جاانداخته، تنها راه جذب مخاطب از مسیر سرگرمی سازی می گذرد و تنها روش ایجاد سرگرمی برنامه‌های زرد سلبریتی محور است.‌

سریال‌های غیررمضانی رمضان!
نقد صدا و سیما - ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

کرونا همه برنامه‌‌ریزی‌های تلویزیون برای رمضان امسال را دستخوش تغییر کرد. سریال‌های رمضانی نیز از این آفت و مشکل به دور نبودند و تغییر برنامه‌های سیما باعث شد تا برخی از سریال‌هایی که قرار بود برای رمضان امسال تولید و پخش شوند، از کنداکتور تلویزیون خارج شوند و طبعاً برای جایگزینی آن‌ها تعدادی از سریال‌هایی که قرار بود در فصول و مناسبت‌های دیگر سال ۹۹ به روی آنتن شبکه‌های سیما بروند، در کنداکتور رمضانی تلویزیون جای گرفتند.

بحران سری‌دوز شدن برنامه‌سازان رمضانی!
نقد صدا و سیما - ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

«تکرار» یکی از بزرگترین آفت‌هایی است که پیش روی رسانه‌ها قرار دارد. برای مفهومی همچون رسانه که از همان ابتدا با تازگی و طراوت گره خورده، تکرار آفتی است که می‌تواند مخاطبان رسانه را همچون برگ خزان بریزد! شاید تکرار برنامه‌ها یا سریال‌های خاطره‌انگیز برای مخاطبان جذاب باشد اما قطعاً استفاده از سوژه‌های یا روش‌های برنامه‌سازی تکراری اتفاقی نیست که به مذاق مخاطبان خوش آید.

چرا صدا و سیما بر خلاف نظر رهبر انقلاب عمل می‌کند؟
نقد صدا و سیما - ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵

صداوسیما مهمترین نهاد سازنده ی فرهنگ عمومی جامعه است. اگر می خواهیم سبک زندگی اصلاح شود اصلی ترین جایی که باید این مهم را رقم بزند صداوسیما است؛ اگر قرار است مردم به نظام و انقلابشان پایبند و امیدوار باشند مهمترین جایی که باید روح امید را در جامعه زنده نگاه دارد صداوسیما است؛ اگر به دنبال رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی هستیم مهمترین نهاد تصمیم ساز اقتصادی صداوسیماست.

اعتماد بیش از حد به تکراری‌ها!
نقد صدا و سیما - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

چرا تلاش‌های رسانه‌ملی برای سرگرم‌سازی خانواده‌های ایرانی در این روزها چندان نتیجه‌بخش نیست؟

بیشتر ...در حال بارگذاری ...