مدیر عامل قشم ایر جزئیات حادثه فرودگاه استانبول را تشریح کرد

کدخبر: 993261

حفظ الله آطاهریان درگفتگو با «نسیم»، احتمال داد که این قطعه شیئی موجود در باند فرودگاه استانبول، تکه‌ای از لاستیک یک هواپیما بوده که به هنگام نشستن از آن جدا شده است

مدیر عامل شرکت هواپیمایی قشم ایر در گفتگو با نسیم اعلام کرد که وجود یک شیئی اضافی در باند فرودگاه و مکش آن توسط مکنده جت سبب بروز سانحه هواپیمای این شرکت در فرودگاه استانبول شده است.

"یک فروند هواپیمای ایرباس قشم ایر روز پنجشنبه در فرودگاه بین المللی آتاترک به هنگام پرواز به سمت تهران دچارسانحه شده که از قرار معلوم، بعد ازسوار شدن مسافرین به هنگام پرواز، موتورآن منفجر شده و آتش گرفته که با این حال، خلبان آن توانسته با موفقیت هواپیما را متوقف کرده است.

طبق این گزارش، مسافرین هواپیمای یاد شده توسط یک فروند هواپیمای دیگر به تهران منتقل شده اند.

بااین اوصاف،حفظ الله آطاهریان به نسیم احتمال داد که این قطعه شیئی موجود در باند فرودگاه استانبول، تکه ای از لاستیک یک هواپیما بوده که به هنگام نشستن از آن جدا شده که در هنگام برخاستن هواپیمای قشم ایر، این تکه به درون موتورآن کشیده شده و سبب ساز سانحه شده است.

وی، فرضیه عامدانه بودن وجود این قطعه شیئی در باند فرودگاه استانبول را رد کرده و گفت که ممکن است به دلیل عدم بازرسی و نظافت مناسب باند فرودگاه این قطعه در آنجا مانده باشد.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی قشم ایر، در باره واگذاری قشم ایر به وزارت نفت هم گفت که به طور معمول فرایند واگذاری درحال انجام بوده وابرازامیدواری کردکه این فرایند به زودی به سرانجام خواهد رسید.

آطاهریان،درباره زمان قطعی واگذاری و میزان ارزش گذاری شرکت قشم ایر بابت رد دیون بابک زنجانی به وزارت نفت هم ابراز بی اطلاعی کرده وگفت که اطلاعات دقیق تر را باید از مقامات دادستانی جویا شد.

ارسال نظر: