"شبکه افق" رسما از ۸ اسفند افتتاح می‌شود؛ پخش بزودی به ۸ ساعت می‌رسد

کدخبر: 982415

رمضان‌نژاد، مدیر شبکه افق در نشست خبری گفت: شبکه پس از طی دوره آزمایشی، از جمعه ساعت ۱۷ با پخش پنج ساعت برنامه رسما افتتاح می‌شود؛ تلاش می‌کنیم تا ماه‌های آینده پخش روزانه را به ۸ ساعت برسانیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، جواد رمضان‌نژاد، مدیر شبکه افق در نشست خبری امروز خود افزود: تا به حال هیچ کمک مالی به شبکه افق نشده است اما جذب تولیدات رسانه‌ای در این شبکه با مشارکت نهادهایی مانند حوزه هنری و سازمان سینمایی دفاع مقدس انجام می‌شود.

* حق پخش از نهادها نمی‌گیریم

وی ادامه داد: یعنی این نهادها و مراکز تولیدات خود را به ما داده و ما نیز در مقابل از آنها حق پخش نمی‌گیریم و این یک تعامل دو طرفه است. مبنای ما در شبکه افق استفاده از تکنیک تکرار است و این طبق سیاست‌گزاری‌هایی است که مد نظر سازمان است.

وی افزود: نگاه مخاطب محور و توجه به اقتصاد رسانه در شبکه افق باعث شده است که برنامه‌های ما به صورت 24 ساعته نباشد بلکه به صورت پنج ساعت در طول شبانه‌روزی پخش می‌شود. افتتاح رسمی این شبکه طی یک برنامه زنده در روز جمعه از ساعت 5 آغاز می‌شود و باکس محوری آن 5 ساعت است.

* "صدام" بدون سیروس مقدم ساخته می‌شود

رمضان‌نژاد گفت: ما امیدواریم برای نوروز بتوانیم سریال "آسمان من" ساخته محمدرضا آهنج را به پخش برسانیم که هم اکنون این سریال در مراحل آماده سازی به سر می‌برد و به محض آماده شدن در رابطه با پخش آن اطلاع رسانی خواهد شد.

به گفته وی؛ پروژه "صدام" نیز به علت اینکه سیروس مقدم درگیر مشغله‌های دیگرشان در سازمان هستند امکان دارد که با تیم تولید جدیدی ادامه پیدا کند ضمن اینکه آقای ابراهیم حاتمی‌کیا و مرتضی فرهنگی به عنوان مسئول دفتر ادبیات و دفاع مقدس حوزه هنری ناظر این کار خواهند بود اما تولید این سریال قطعی است.

* تمرکز شبکه روی اهداف انقلابی و آرمانی است

مدیر شبکه افق در ادامه این نشست عنوان کرد: ما در فضای انقلاب اسلامی در حال تنفس هستیم بنابراین تمرکز ما در این شبکه برای تولیدات بیشتر بر روی اهداف انقلابی و آرمانی است. در حوزة فنی در این شبکه زحمات زیادی کشیده شده است و آنچه در شبکه افق رخ داده مربوط به تجربیات ما در گذشته است. این شبکه کاملاً به صورت دیجیتال خواهد بود و بخش تولیدات شبکه با کیفیت بالا با احترام به مخاطب و با فونت اچ دی پخش خواهد شد.

وی گفت: ساختار شبکه افق استفاده از جبهه انقلاب فرهنگی، همگرایی با دوستان فرهنگی و هنری و همچنین نیروی جوان و خوش فکر است که به بدنه شبکه افق اضافه خواهند شد. نگاه ما ملی و استفاده از تمام توان‌ها و ظرفیت‌هایمان هست. شبکه افق از روی ماهواره نیز قابل دریافت خواهد بود همچنین به زودی باشگاه مخاطبان این شبکه راه‌اندازی می‌شود.

* اولویت شبکه افق نگاه به تولیدات داخلی است

رمضان‌نژاد توضیح داد؛ تولیدات نمایشی در این شبکه به صورت متمرکز خواهد بود. همچنین برنامه‌های مستند و ترکیبی نیز در دستور کار شبکه است که اولویت ما در شبکه افق نگاه به تولیدات داخلی است. شبکه افق قرار است با شبکه پرس تی وی همکاری داشته باشد. ما برنامه‌ای در حوزه هنر، فرهنگ و ادبیات با عنوان پنجره در حال آماده‌سازی داریم که این برنامه در رابطه با تحلیل‌های مسائل روز فرهنگی است.

وی در ادامه بیان داشت: ایده تشکیل شبکه افق مربوط به سال 92 می‌شود، محور کار این شبکه توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی همراه با گفتمان ایرانی اسلامی و محصولات فرهنگی جدید است.

* افتتاح رسمی شبکه را 8 اسفند شاهد باشید

مدیر شبکه افق اعلام کرد؛ این شبکه 3 خردادماه سال جاری همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر افتتاح آزمایشی داشت که از ابتدای ماه رمضان با دو ساعت پخش شروع شد و این ساعات از هفته اول مهر به سه ساعت رسید قرار است که شبکه افق به صورت سراسری پخش شود و از دهه فجر باکس اصلی شبکه افق پنج ساعته شده است. از روز جمعه 8 اسفندماه پخش آزمایشی شبکه به پایان رسیده و به صورت ثابت 5ساعت و امیدواریم بزودی نیز 8 ساعته شود.

ارسال نظر: