معاون جهاد کشاورزی کرمانشاه: سطح زیرکشت زعفران در استان ۵۶ هکتار است

کدخبر: 975099

صفوی افزود: امسال ۱۷۰ کیلوگرم زعفران از مزارع ۱۲ شهرستان برداشت شده که قیمت متوسط هر گرم آن تا هفت هزار تومان است/ به ازای هر هکتار، چهار میلیون تومان کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌شود

افشین صفوی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با «نسیم» با بیان اینکه سطح زیر کشت زعفران در 12 شهرستان استان 56 هکتار است، عنوان کرد: در ابتدای سال 91 سطح زیرکشت زعفران شش هکتار بود که در دو سال اخیر رشد چشمگیری داشته است. بیشترین سطح زیرکشت زعفران در کرمانشاه، کنگاور، اسلام‌آباد غرب و صحنه بوده و یک کشت بسیار پردرآمد برای کشاورزان استان است.

صفوی گفت: زعفران در سال اول کشت می‌شود اما پیاز آن تا هفت سال باقی می‌ماند که محصول آن در سال اول 300 گرم تا یک کیلو، در سال‌های بعدی تا چهار کیلوگرم و در نهایت در سال هفتم به 10 کیلوگرم می‌رسد. کشت زعفران نیاز چندانی به آب ندارد و تنها دو مرحله آبیاری در 15 مهر ماه و اول آبان‌ماه لازم است. زمان برداشت محصول در دهه دوم و سوم آبان است. شرایط آب و هوایی معتدل و سرد برای کشت زعفران مساعد است.

وی با بیان اینکه برای کشت اول، چهار تن پیاز زعفران لازم است، قیمت هر کیلو پیاز زعفران را سه تا 3500 تومان اعلام کرد، اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان به منظور ترویج و تبلیغ کشت زعفران،‌ مبلغ چهار میلیون تومان به ازای هر هکتار کمک هزینه بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌کند. کشاورزانی که تمایل به کشت زعفران دارند، می‌توانند به مراکز خدمات جهاد کشاورزی سطح استان مراجعه و اقدام به کشت کنند.

ارسال نظر: