حجت‌الاسلام رئیسی: سلاح هسته‌ای ابزار جاهلیت مدرن است

کدخبر: 960943

دادستان کل کشور در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران افزود: دشمن به دنبال این است که با سکولاریزه کردن جامعه شبیخون فرهنگی به ما بزند/ امروز فضای مجازی محل حضور دشمنان شده است و در حال فتنه‌انگیزی هستند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مهمترین محورهای سخنان ابراهیم رئیس دادستان کل کشور، پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران بدین شرح است:

همان گونه که قرآن از هرگونه کجی مصون است پیامبر نیز از این انحرافات مصون است و آن چیزی که می‌گوید وحی الهی است.

یکی از محورهای نظام پیامبر تسلط توحید الهی در همه ارکان جامعه است، محور دوم برقراری عدل و قسط و محور سوم برقراری نظامی است که در آن مکاری اخلاق حاکم باشد.

هرچند پیامبر می‌خواهد انسان‌ها امیر نفس خود باشند نه اسیر آن، مخالفین پیامبر به جای نظام عادلانه به دنبال نظام ظالمانه هستند.

مخالفین پیامبر می‌خواهند مکارم اخلاق را از بین ببرند و در نظام آنها هرچند ممکن است عدالت باشد اما مکارم اخلاق وجود ندارد؛ اخلاقی خوب است که اخلاق الهی باشد.

اکنون ما گرفتار جاهلیت جدید هستیم که از دانش، فناوری و سلاح هسته‌ای استفاده می‌کند.

در جاهلیت مدرن هرکسی در جلوی آن بایستد، جلوی حقوق آن را سد خواهند کرد؛ این جاهلیت مدرن سلاح پول و رسانه دارد و به دنبال این است که روش خود را برجهان حاکم کند.

براساس آمار‌ها در این صده اخیر فقط 3 دهه بوده است که ما در جهان جنگ نداشتیم که هزینه 600 میلیارد دلاری آنها نشان دهنده این نوع سلطه گری آنهاست.

تنها راه سعادت زندگی ما این است که سبک زندگی حسنی، حسینی و نبوی را که مقام معظم رهبری فرمودند در سطوح بینش و کنش زندگی خود دنبال کنیم.

همانگونه که مقام معظم رهبری هشدار دادند دشمن به دنبال این است که با سکولاریزه کردن جامعه شبیخون فرهنگی به ما بزند.

امروز مرزبانان فقط آنهایی نیستند که در جغرافیای کشور در حال کار هستند بلکه آنهایی که در فضای فرهنگی کار می‌کنند نیز باید مرزبانی کنند.

امروز فضای مجازی محل حضور دشمنان شده است که در حال فتنه انگیزی هستند و باید از آن محافظت کرد و حتما باید نسبت به مخاطرات فضای مجازی مواظب بود.

مقام معظم رهبری فرموده بودند که آنقدر این فضای مجازی مهم است که اگر من فراغ بال داشتم مدیریت آن را آنجام می دادم.

در حوزه اقتصاد نیز همینطور است که باید محافظت شود.

همانطور که مواد مخدر را در جامعه ممنوع می‌دانیم و با قاچاقچیان آن برخورد عبرت آموز می‌شود در حوزه اقتصادی نیز باید برخورد شود؛ البته با وجود این سروصداهایی که در مغرب زمین شده ما به هیچ عنوان نسبت به جانیان قاچاقچی مواد مخدر عقب نشینی نخواهیم کرد.

من به همه عزیزانی که در حوزه های مختلف مدیریتی هستند عرض می کنم قران و نظام نبوی مدلی را برای موفقیت ارائه می کند.

خداوند در تغییر قبله از بیت المقدس به کعبه به پیامبر می فرماید از هیچ کس نترس، در مورد ولایت امیر المومنین نیز به پیامبر می فرماید از آنها نترس فقط از من بترس، در مورد ساختن مسجد یا آمرین به معروف و ناهین منکر نیز فقط می‌گوید فقط از من بترسید، یعنی در مسائل مهم فقط باید از خدا ترسید.

سیره امام راحل و رهبر بزرگوار نیز همینگونه است که فقط از خدا می‌ترسیدند و می‌ترسند که این اصل اساسی است که از دشمن هرگز نباید واهمه داشت و در مسیر عدالت گستری و حق خواهی گام برداشت.

در فتنه 88 دیدید اگر دلداگی مردم به خدا و بصریت مردم و هدایت حکیمانه رهبری نبود آن چنان که سران نظام سلطه پای کار آمده بودند وضع کشور ما امروز اینگونه نبود و مانند بسیاری از کشورهایی که نظام سلطه آن ها را به هم ریختند به هم می‌ریخت.

نظام سلطه تصور می‌کرد می تواند این نظام شهید پرور و مبتنی بر عاشورا و اربعین را به هم بزند اما بصیرت مردم و خشیت به خدا و نترسیدن از غیر خدا و بصیریت آفرینی‌های رهبر معظم ما بود که کشور را نجات داد.

ارسال نظر: