حدادعادل: متاسفم که شاهد مسابقه مصرف هستیم

کدخبر: 955634

نماینده مردم تهران در مجلس در مراسم رونمایی از مجموعه پوسترهای "سرطان مصرف" اظهار داشت: سنگر تاثیرگذاری بر افکار عمومی از راه هنر را مهم می دانم که باید آن را گسترش داد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حداد عادل در مراسم رونمایی از مجموعه پوسترهای "سرطان مصرف" اظهار داشت: اگر کسی ماهیت انقلاب را درک کرده باشد تصدیق می کند که دشمنان انقلاب باید با تمام ابزار و نیروی خود به میدان بیاید تا به اهداف خود برسند آن هم انقلابی که با نام دین و بدون الگو گرفتن از مکتب های غربی در یک کشور مهم تاریخی و صاحب نفت، پر جمعیت و حساس به لحاظ جغرافیایی واقع شده؛ چنین انقلابی برای آنها خطرناک است و به همین دلیل از فردای پیروزی انقلاب اسلامی مخالفت ها و سنگ اندازی های آنان شروع شد که اوج جنگ تحمیلی بود.

وی در ادامه بیان کرد: پس از جنگ نیز این مبارزه با انقلاب تغییر کرد و به صورت فرهنگی و اقتصادی خودش را نشان داد. به طور مثال فشارهای اقتصادی آنها همیشگی بوده ولی در سالهای اخیر بیشتر شده و بهانه آنها فعالیت های هسته ای است؛ آنها به قول خودشان تحریم های فلج کننده ای بر ما اعمال کردند تا روند حرکت انقلاب را متوقف یا کند کنند اما انقلاب اسلامی نه تنها از نفس نیفتاد بلکه آثار خود را در جهان اسلام به تازگی نشان می دهد.

حدادعادل در ادامه با بیان این که دشمنان انقلاب، انواع دشمنی ها از جاسوسی و ترور دانشمندان هسته ای تا تحریم نفت و تهدید نظامی را بر ما اعمال کردند گفت: در حوزه فرهنگی نیز از همه ابزارهای موجود نظیر شبکه های اجتماعی و سایر ابزارها برای تحت فشار قرار دادن انقلاب استفاده کردند، حتی 120 کانال ماهواره ای فارسی زبان برای تاثیر بر افکار عمومی راه انداختند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آنها از سه سال پیش تا امروز در سوریه، تنها دولت عربی که در خط مقدم درگیری با اسرائیل قرار دارد مشغول نبرد هستند تا آن را ساقط کنند اما پشتیبانی انقلاب اسلامی آنها را ناکام گذاشت آنها حتی در عراق داعش را درست کردند که خوشبختانه باز هم این ایران است که در آنجا تاثیر گذار است.

وی در ادامه گفت: سرلشگر سلیمانی به شهر آمرلی رفت و آنجا را آزاد کرد و ایران هم به طور رسمی این موضوع را اعلام کرد. این وضع در مورد لبنان و حماس هم صدق می کند. در چنین شرایطی ملت و جوانان کشور باید از انقلاب حفاظت کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر کس به هر اندازه و ابزاری باید از انقلاب پشتیبانی کند، حتی دانشمندان ما با فکر خود نیز می توانند در این راه به انقلاب کمک کنند و به جای این که کشور را با پول نفت خام اداره کنیم باید با فروش و صدور دستگاه ها و وسایل و دانش اداره کنیم.

حداد عادل بیان داشت: به ازای همه جبهه هایی که دشمن مقابل ما باز کرده ما نیز باید همان تعداد جبهه اما قدرتمندتر مقابل آنها باز کنیم در واقع باید با تاثیر منفی دشمن بر افکار عمومی مردم مقابله کنیم در حقیقت باید باور کنیم انقلاب اسلامی همچنان در کشور ادامه دارد.

حداد عادل خطاب به اعضای نهضت مردمی پوستر انقلاب اسلامی گفت: خوشحالم سخنان رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ را جدی گرفتید و در آن وارد شده و فعالیت می کنید؛ پوستر یک قدرت انتقال پیام بسیار نیرومندی دارد که این موضوع را نباید فراموش کنیم، در واقع از ظرفیت هنری گرافیک هرگز نباید غافل شویم.

وی در انتها گفت: علاج بیماری مصرف و این توطئه دشمنان، گفتمان اقتصاد مقاومتی است و این امر محقق نمی شود مگر با سبک زندگی اسلامی که یکی از خصوصیات این سبک زندگی جلوگیری از اسراف است.

وی افزود: متاسفانه امروزه شاهد مسابقه مصرف در کشور هستیم اما شما با استفاده از ابزار هنر و پوستر کاری خدایی و انقلابی و برخاسته از بصیرت کردید.

ارسال نظر: