ناطق نوری: تمامی قوا به سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب توجه داشته باشند

کدخبر: 898532

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: بر اساس قانون تمامی قوانین باید منطبق با سیاست‌های کلی آن بخش باشد و مجلس و شورای نگهبان باید به عنوان نهادهای نظارتی به این موضوع توجه کنند

به گزارش «نسیم» به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام ناطق نوری در جلسه ترجمان سیاست های کلی نظام سلامت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی با تشکر و قدردانی از دکتر باقر لاریجانی برای برگزاری چنین نشستی گفت: سیاست های کلی سلامت به طور حتم فصلی نو و جدید در عرصه علوم پزشکی کشور رقم خواهد زد.

وی افزود: مدت ها در کمیسیون های مربوطه در مجمع و قبل از آن از سوی کارشناسان این سیاست ها مورد مطالعه و بررسی و در جلسه عمومی مجمع مورد بحث قرار گرفت و نظر کارشناسان اعمال شد و در نهایت بعد از ارجاع به رهبر معظم انقلاب و تایید ایشان به تمامی دستگاه ها ابلاغ شد.

حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری با تاکید بر این موضوع که خوشبختانه کارهای مقدماتی بسیار خوبی در زمینه سیاست های کلی نظام در مجمع صورت گرفته است، تصریح کرد: مشکلی که در کشور وجود دارد و در مجمع نیز دغدغه اعضا است بی توجهی به سیاست های مجمع تشخیص مصلحت نظام در چند سال گذشته از سوی دولت و نهادهای دیگر است.

وی تصریح کرد: مجمع تشخیص مصلحت به هیچ عنوان به صورت مستقیم نقش قانون گذاری ندارد و وظیفه اصلی این نهاد تنها در سه بعد تعریف و مشخص شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشریح وظایف اصلی این نهاد گفت: حل اختلاف میان مجلس و شورای نگهبان در زمینه تصویب طرح و لایحه ای خاص و تعیین مصلحت واقعی نظام در تصویب قوانین نخستین وظیفه مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

وی تصریح کرد: تبیین و مطالعه سیاست های کلی نظام به عنوان بازوی اجرایی رهبر معظم انقلاب نیز دومین وظیفه مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

عضو هیات موسس دانشگاه آزاد سومین وظیفه مجمع تشخیص مصلحت را حل معضلات و مشکلات کشور که از سوی رهبر معظم انقلاب به این نهاد ارجاع داده می شود، دانست و گفت: متاسفانه در چند سال اخیر سیاست های کلی نظام از سوی دولت و نهادهای قانون گذار مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفته است.

حجت الاسلام ناطق نوری تصریح کرد: بر اساس قانون تمامی قوانین باید منطبق با سیاست های کلی آن بخش باشد و مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان باید به عنوان نهادهای نظارتی به این موضوع توجه کنند.

وی در تشریح وضعیت و جایگاه علوم پزشکی در سالهای اخیر نیز گفت: به فضل خدا در سه دهه اخیر پیشرفت های خوبی در زمینه پزشکی و آموزش های پزشکی در کشور انجام شده است که با توجه به شرایط رقت بار سالهای قبل از انقلاب وضعیت کنونی بسیار قابل تقدیر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این موضوع که امروز از نظر تشخیص و معالجه بیماری ها و انجام بسیاری از جراحی های خاص و سنگین هیچ نیازی به کشورهای خارجی نداریم، گفت: پزشکی امروز کشور، مایه افتخار است و این واقعیت که امروز ایران در زمینه تولید مقالات علمی در رشته پزشکی در میان 20 کشور نخست دنیا قرار دارد نشان دهنده رشد قابل توجه این علم در کشور است.

وی ادامه داد: با تمام پیشرفت های سالهای اخیر در علوم پزشکی متاسفانه هنوز دغدغه هایی در این رابطه وجود دارد که مهمترین آنها بحث اخلاق پزشکی است که این موضوع در سیاست های کلی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب در بخش سلامت به خوبی دیده شده است.

حجت الاسلام ناطق نوری با بیان اینکه متاسفانه آمار بالای سزارین در کشور مناسب و قابل قبول نیست، تاکید کرد: با توجه به آسیب های متعدد عمل سزارین برای بانوان و این واقعیت که در بسیاری از کشورهای پیشرفته این عمل تنها در موارد بسیار خاص و به دستور پزشک انجام می شود باید با برنامه ریزی دقیق و تجهیز بیمارستان ها به سمت افزایش زایمان طبیعی و کاهش آمار سزارین در کشور حرکت کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با انتقاد از مصرف بالای دارو در کشور نیز گفت: متاسفانه آمار بالای دارو در کشور نیز یکی از موضوعات و مشکلات امروز بخش پزشکی کشور است که امیدوارم با توجه به ابلاغ سیاست های کلی بخش سلامت این مشکلات به تدریج حل شود.

دانشگاه آزاد در تبیین سیاست های کلی نظام در بخش سلامت فعالیت‌های میدانی خوبی انجام داده است

همچنین وی در حاشیه این نشست در گفتگو با خبرنگاران در تشریح اهمیت ابلاغ سیاست های کلی نظام در بخش سلامت گفت: نشست امروز دانشگاه آزاد برای تبیین سیاست های کلی نظام در بخش سلامت از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا اهمیت اجرای سیاست های کلی در راهبردی شدن آنها است که نشست امروز به خوبی نشان داد که دانشگاه آزاد در این رابطه فعالیت‌های میدانی خوبی انجام داده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: سیاست های کلی نظام از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است و همین موضوع گویای اهمیت آن است و امیدوارم مسئولان کشور در تمامی قوا به سیاست های کلی که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ می شود، توجه داشته باشند که الحمدالله وزارت بهداشت در این زمینه اقدامات بسیار خوب و قابل تقدیری را در ماه های اخیر انجام داده است.

ارسال نظر: