اخبار آرشیوی
یک کارشناس رسانه: تبلیغات بازرگانی در متن برنامههای کودک و نوجوان، اعتماد والدین به رسانه ملی را کم میکند/ نهادینه کردن مصرف گرایی در کودکان، نقطه مقابل سبک زندگی ایرانی-اسلامی است/ مدیران به جای تبلیغات به فکر افزایش جذابیت محتوایی برنامههای کودک باشند
زینب فتحی کارشناس رسانه در گفتگو با «نسیم» گفت: - اینکه در یکی از برنامههای منتسب به کودک به نام "رنگین کمان" در شبکه 5، تبلیغ مواد غذایی "ماکارونی آشیانهای" یک مارک معروف در متن و سناریوی برنامه گنجانده بشود بسیار جای تامل دارد. - در این تبلیغات چه اثرات آموزندهای نهفته است که کل زمان و محتوای یک برنامه کودک در شعر و نمایش به آن اختصاص پیدا میکند؟ - برنامه های کودک و نوجوان در ترکیب کنداکتور شبکههای رسانه ملی، جزء یکی از حساس ترین برنامههای تولیدی داخلی است و نباید به سادگی اجازه هر اتفاقی در آن داده شود. - تبلیغات، مصرف گرایی را در کودک نهادینه و فرهنگ سازی میکند؛ و این دقیقا نقطه مخالف ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی است که اکنون جزو اولویتهای جامعه و رسانههای ماست. - مدیران و برنامه سازان به جای تبلیغات به فکر اصلاح مدلها و بالابردن محتوای برنامههای کودک باشند.