محمدعبداللهی:

نقشه خطرناک آمریکاییها برای عراق

کدخبر: 2344486

واضح است اگر آمریکا نباشد، داعش هم نخواهد بود. و داعش تنها بهانه ای برای حضور آمریکا در عراق و منطقه است.

نسیم آنلاین : محمد عبدالهی: به این نقشه نگاه کنید:

اینجا وادی حوران است. منطقه ای پر از دره و بیابان و کوه. کانون اصلی داعش در عراق درست در نزدیکی پایگاه آمریکایی عین االسد تنها 100 کیلومتر فاصله دارند( در استان االنبار. بزرگترین استان عراق که یک سوم خاک عراق است و اتصال دهنده چهار کشور عراق، سوریه، عربستان و اردن سالهاست آمریکایی ها ) از 2003 بدین سو ( از این پایگاه و دیگر پایگاه های خود، به آموزش، تسلیح و حفاظت از تروریست ها مشغول اند و هر گاه اراده کنند، این سگ های دست آموز خود را به جان عراقی ها و سوری ها می اندازند. در نزدیکی این منطقه، دو شهر مرزی القائم )عراق( و بوکمال )سوریه( قرار دارد که ارتباط تروریست های دو کشور را قطع کرده است.

علت حمله آمریکایی ها و اسرائیلی ها به این دو نقطه مثل حمله به پایگاه حشدالشعبی در القائم و شهادت 54 نیروی آن از این روست. این نقشه روشنی از کانون تروریسم و داعش در عراق است. آمریکا حافظ و خالق و تجهیزکننده داعش است.

واضح است اگر آمریکا نباشد، داعش هم نخواهد بود. و داعش تنها بهانه ای برای حضور آمریکا در عراق و منطقه است.

حال نقشه آمریکاییها برای عراق چیست؟

مهمترین هدف آمریکایی ها در عراق، ماندن و چنبره زدن بر نفت و منابع انرژی این کشور است. برای رسیدن به این هدف، هر بهانه و ابزاری برای ماندن خواهند ساخت. آنها هر اقدامی برای دور زدن مصوبه پارلمان عراق و ماندن در عراق صورت خواهند داد. از جمله:

۱. شارژ داعش: فعال مهمترین بهانه آن ها برای ماندن در عراق، ادعای دروغین مبارزه با داعش است. داعشی که خود پشتیبان و عامل موجودیت آن هستند. پس در روزهای آتی، شاهد حمالت بیشتر داعش به عراقی ها در نقاط مختلف این کشور خواهیم بود.

۲ .آشوبهای خیابانی و ناامنی فرسایشی و دولت ضعیف: آشوبهایی که از اکتبر 2019 آغاز شد و بدون هیچ هدف و برنامه مشخص و صرفا به صورت سلبی ادامه دارد. جوکرهای آمریکایی کامال آموزش دیده و شبکه سازی شده در شبکه های مجازی خصوصا فیسبوک که به سازماندهی ناآرامی ها می پردازند و با جنگ رسانه ای مرتبا بر دامنه آشوب ها می افزایند.

مهمترین هدف آنها، ایجاد دولت ضعیف است. برکناری نخست وزیر منتخب خودشان، انحلال پارلمان، لغو توافق عراق و چین، تعطیلی ادارات و مدارس و.. تنها با هدف تضعیف قدرت دولت مرکزی صورت می گیرد. دولت و پارلمانی که نتیجه دموکراسی و انتخابات آزاد بوده است.

دولت ضعیف، سبب خواهد شد نیروهای امنیتی فشل شود، دولت قادر به ایجاد امنیت و رفاه نباشد و آمریکایی ها که سود خود را در ناامنی و بی ثباتی عراق می بینند، همچنان به غارت و چپاول عراق مشغول باشند.

۳ .تجزیه کامل عراق و تشکیل اقلیم سنی. این سومین توطئه آمریکایی ها برای عراق است که توسط مزدوران آمریکایی ظاهرا سنی در حال پیگیری است. در ادامه پروژه تجزیه کردها از عراق که اینک یک منطقه امن برای آمریکا و اسرائیل در قلب عراق و منطقه ایجاد کرده است.

تشکیل اقلیم سنی، خیانتی تاریخی به عراق متحد و یکپارچه و قوی است که رئیس پارلمان و بعضی استانداران خائن عراق درصدد عملی کردن آن هستند. تحقق این موضوع، برای همیشه عراق را کانون تنش های خارجی و قومی و مذهبی و محل جوالن آمریکایی ها خواهد کرد.

ضمن آنکه هدف دیگرشان این است که ارتباط ایران و سوریه را از طریق مرز زمینی با این نقشه خیانت بار قطع کنند.

۴ .وقت کشی و ترور فرماندهان ضدآمریکایی: آمریکایی ها با تعلل در اجرای مصوبه پارلمان، به دنبال اجرای این توطئه ها هستند.

آنها نیروهای ضدبیگانه عراقی خصوصا شیعیان را به تالش های سیاسی و دیپلماتیک و نه نظامی سوق خواهند داد تا هم برای انجام توطئه های دیگرشان وقت بخرند و هم با ترور فرماندهان حشداالشعبی و دیگر نیروهای مقاومت عراق، مخالفت های نظامی را سرکوب کنند.

اما راه حل چیست؟

۱ .حضور آمریکایی ها در عراق و هر نقطه، صرفا حضوری توطئه آمیز و نحس و ویرانگر است. آنها در هر کشوری یا به راحتی مشغول غارت هستند و در صورت ممانعت نیروهای ملی شان، آن کشور را به بی ثباتی و ویرانی سوق خواهند داد. حضور آمریکایی ها در عراق چنان برایشان اهمیت دارد که خروج خود را با تهدید به تحریم شدید اقتصادی عراق، پرداخت غرامت، و فشارهای سیاسی و جنایت های تروریستی گره زده اند. هر لحظه حضور بیشتر آمریکایی ها در عراق، به منزله یک توطئه جدید، یک جنایت جدید و یک مصیبت جدید است.

عراقی ها بدون فوت وقت، هر دو شیوه مبارزه نظامی و دیپلماتیک را توامان برای خروج آمریکایی ها به کار بگیرند و هرگز اجازه حضور یک نیروی آمریکایی در خاک خود را ندهند. بستن سفارت آمریکا در عراق، می تواند خیال آنها را از شر مهمترین غارتگر جهان و گروهکهای تروریستی در کشورشان در امان نگه دارد.

۲ .جوکرهای آمریکایی و آشوب های خیابانی باید متوقف شوند. روشنگری رسانه ای درباره ماهیت و اهداف عمال آمریکا و حضور خیل عظیم طرفداران جبهه مقاومت و نیروهای ضداجنبی در خیابانها میتواند پایانی بر آنها باشد.

در پاسخ جنگ رسانه ای ماشین تبلیغاتی آمریکا و عربستان، عراقی ها باید بر نیاز به آرامش و امنیت و " نه به آشوب" تشویق شوند. مدارس و مراکز رسمی به فعالیت عادی شان برگردند. دولت عبدالمهدی همچنان بر سر کار بماند و با بکارگیری نیروهای کارامد وضعیت خدمات و رفاهی و خصوصا اشتغال را بصورت سریع بهبود بخشد.

۳ .هر نوع صدا و ندایی برای تجزیه بیشتر عراق، به عنوان صدای خیانت و تضعیف عراق، باید تحت فشار شدید افکار عمومی متوقف و مسئوالن حامی این موضوع برکنار و منزوی شوند. هرگز نباید اختالف شیعه و سنی در عراق تحریک شود و برای وحدت عراقی ها خصوصا نخبگان و روسای قبایل آنها ذیل پرچم عراق اقدام شود.

ارسال نظر: