واکنش فضای مجازی به اتفاقات امروز بازار بورس

سقوط آزاد بورس؛‌ یک روز پس از اشاره رئیس جمهور

کدخبر: 2336292

دقیقا یک روز پس از سخنان دکتر روحانی در خصوص بورس، این بازار با وضعیت عجیبی روبرو شده است. این اتفاق واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی به دنبال داشته است.

نسیم آنلاین : یکی از موضوعاتی که دکتر روحانی دیروز در نشست خبری خود با رسانه ها به آن اشاره کرد بورس بود. رئیس جمهور در پاسخ به خبرنگاری در خصوص رشد نقدینگی در کشور گفت: «خود نقدینگی به‌نظر من چیز بدی نیست اما منبعش خیلی مهم است. اگر پایه آن پولی باشد خطرناک است. درست است که نقدینگی خودش پتانسیل تخریب بزرگ را دارد، اگر جای درست این نقدینگی استفاده شود مشکلی نیست، اما اگر به‌سمت دلار و سکه برود خطرناک است. خوشبختانه امروز بازار ما بازار پرنشاطی است. بورس ما بیش از 80 درصد رشد داشته است. ما همه حواسمان باید جمع باشد که نقدینگی درست هدایت شود.»

اما دقیقا یک روز پس از این سخنان دکتر روحانی بورس با وضعیت عجیبی روبرو شده است. در معاملات روز جاری تالار شیشه ای «تا لحظه تنظیم خبر» شاخص بورس با ۹۳۰۰ واحد سقوط در کانال ۳۱۰ هزار واحدی قرار گرفت و به ۳۱۰ هزار و ۵۵۵ واحد رسید و این رقم در حالی در تابلوهای آماری تالار شیشه ای به ثبت رسیده و همه شاخص های اصلی بورس «شاخص کل، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، شاخص کل (هم وزن)، شاخص قیمت (هم وزن)، شاخص آزاد شناور، شاخص بازار اول و شاخص بازار دوم» به طور میانگین با بیش از ۲.۹ درصد کاهش مواجه شده اند.

این اتفاق در حالی در بازار سهام رخ داد که شرکت های « صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ( ۳۸۵ ) واحد، پالایش نفت تهران با ( ۳۴۲ ) واحد، پالایش نفت بندرعباس با ( ۲۸۸ ) واحد، فولاد مبارکه اصفهان با ( ۲۸۴ ) واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با ( ۲۸۱ ) واحد، گل گهر با ( ۲۷۵ ) واحد و مپنا با ( ۲۷۰ ) واحد» بیشترین تاثیر را در کاهش شدید نماگر تالار شیشه ای را بر عهده داشته اند.

این اتفاق واکنش های زیادی را در فضای مجازی به دنبال داشته است. در ادامه برخی از این واکنش ها را می‌بینید:

ارسال نظر: