ابوالفتح در گفتگو با مهر:

هدف آمریکا از تروریستی خواندن سپاه، افزایش فشار اقتصادی است

کدخبر: 2323447

کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکایی‌ها پیش فرض غلطی دارند و فکر می‌کنند سپاه تسلط کامل بر اقتصاد ایران دارد و آنها می‌توانند با تروریسم خواندن آن، فشار اقتصادی به ایران را افزایش دهند.

امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص طرح تحریم سپاه توسط آمریکا، اظهار داشت: ابتدا باید توجه کنیم که این مسئله صرفاً از رسانه‌های آمریکایی و به نقل از محافل نزدیک به دولت مطرح شده است بنابراین چندان نمی‌توان به این موضوع به طور قطعی اشاره کرد و شاید صرفاً یک گمانه زنی رسانه‌ای باشد.

وی گفت: از زمانی که قانون کاتسا به تصویب رسید این بحث مطرح شد که آیا سپاه پاسداران در لیست تروریستی وزارت خارجه آمریکا قرار بگیرد یا خیر. دولت فعلی آمریکا تصمیم به عدم اجرای آن گرفت اما از کنگره آمریکا به دولت برای انجام این کار فشار وارد شد و در نهایت سپاه در لیست وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفت.

ابوالفتح ادامه داد: باید توجه کرد که در تحریم‌های وزارت خزانه داری، دولت موظف هست که منابع مالی آن گروه‌هایی که در لیست تحریمی خزانه داری قرار می‌گیرند را از بین ببرد.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه در آستانه سالگرد خروج آمریکا از برجام قرار داریم، تصریح کرد: آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند که می‌خواهند فشارها بر ایران را افزایش دهند و اگر تصمیم آمریکا برای تحریم سپاه عملیاتی شود، این موضوع را می‌توان در این قالب تفسیر کرد که در سالگرد خروج از برجام، سیاست‌های تحریمی و فشارهای یکجانبه آمریکا علیه ایران افزایش پیدا می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها پیش فرض اشتباهی دارند و آن این است که سپاه تسلط کامل بر اقتصاد ایران دارد و آنها می‌توانند با تروریسم خواندن آن، ریسک معاملات تجاری کشورهای خارجی با ایران را افزایش دهند که این دقیقاً در راستای تشدید فشارهای تحریمی و فشارها علیه ایران است، اما ما می‌دانیم که این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و پیش فرض اشتباهی است که منجر به تصمیمات اشتباه آنها در قبال ایران می‌شود.

ابوالفتح تاکید کرد: بر اساس تجربه چهل ساله، سیاست تحریم سپاه توسط آمریکا هم با شکست مواجه خواهد شد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: