شورای امنیت امروز درباره لیبی تشکیل جلسه می‌دهد/کنفرانس آشتی ملی به تأخیر افتاد

کدخبر: 2323405

شورای امنیت امروز(چهارشنبه) نشستی را درباره لیبی پشت درهای بسته برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، با وخیم‌تر شدن اوضاع در طرابلس لیبی و ادامه درگیری‌ها میان نیروهای ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر و نیروهای دولت توافق ملی، شورای امنیت امروز(چهارشنبه) جلسه‌ای را پشت درهای بسته برگزار خواهد کرد.

به گفته دیپلمات‌ها غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل به لیبی در این جلسه شورای امنیت را در جریان تصمیم خود برای به تأخیر انداختن کنفرانس ملی لیبی خواهد گذاشت. سازمان ملل سه‌شنبه شب از به تأخیر افتادن این کنفرانس به دلیل درگیری‌های جنوب طرابلس خبر داد.

قرار بود این کنفرانس اواسط آوریل در شهر غدامس در جنوب غرب لیبی با هدف ایجاد نقشه راهی که به برگزاری انتخابات بینجامد، برگزار شود.

سلامه گفت: ما نمی‌توانیم خواهان حضور در این کنفرانس شویم درحالی که حملات توپخانه‌ای و هوایی ادامه دارد.

وی تأکید کرد که این کنفرانس را در سریع‌ترین زمان ممکن برگزار خواهد کرد.

قرار بود در این کنفرانس ایجاد نقشه راهی که کشور را از آشوب و بحران سیاسی و اقتصادی نجات دهد، بررسی شود.

نیروهای خلیفه حفتر همچنان به حملات خود به طرابلس ادامه می‌دهند. در درگیری این نیروها با نیروهای دولت توافق ملی لیبی تاکنون 35 تن کشته و بیش از 3400 تن آواره شده‌اند.

در همین راستا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل افزایش خشونت علیه طرابلس را به شدت محکوم کرد و خواهان توقف فوری درگیری‌ها شد.

وی تمامی طرف‌ها را به مذاکره فوری برای حل سیاسی بحران فراخواند.

از سوی دیگر مراکش و کویت به شدت از افزایش خشونت‌ها در لیبی ابراز نگرانی کرده و از گروه‌های لیبیایی خواستند خویشتن‌داری خود را حفظ کرده و خشونت را رها کنند.

آن‌ها در بیانیه مشترکی در پایان دوره نهم کمیته عالی مشترک دو کشور در کویت تأکید کردند که حل بحران در لیبی تنها از طریق راهکار سیاسی براساس توافق نامه الصخیرات صورت می‌گیرد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: