۲۰ کشته در حمله طالبان به نیروهای مرزی در جنوب افغانستان

کدخبر: 2323404

منابع خبری اعلام کردند که بر اثر حمله طالبان به یک پاسگاه نیروهای پلیس مرزی در ولایت قندهار دستکم ۲۰ نظامی افغان کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم، یک مقام محلی در قندهار به «سلام وطندار» گفت: پاسگاه نیروهای پلیس مرزی در شهرستان «شورابک» که در نزدیکی مرز پاکستان قرار دارد هدف حمله گروهی طالبان قرار گرفته است.

وی افزود: بر اثر حمله طالبان به این پاسگاه 20 پلیس مرزی کشته، 12 تن زخمی و 8 نفر از این نیروها نیز توسط این گروه به اسارت گرفته شدند.

«عزیزاحمد عزیز» سخنگوی والی قندهار نیز حملات طالبان به نیروهای پلیس مرزی در این ولایت را تائید کرده است اما از ارائه آمار تلفات خودداری می کند.

قندهار یکی از ولایت های امن در جنوب افغانستان است و این نخستین حمله مرگبار طالبان به نیروهای امنیتی از آغاز سال جدید شمسی در این ولایت محسوب می شود.

همزمان با بالا گرفتن بحث صلح در افغانستان حملات طالبان نیز به نیروهای امنیتی افغان و نیروهای آمریکایی به صورت بی سابقه ای افزایش یافته است.

سقوط شهرستان «آبکمری» توسط طالبان در غرب افغانستان

کشته شدن 16 نظامی در حمله طالبان به شمال غرب افغانستان

در روزهای اخیر حملات طالبان به برخی از ولایت ها از جمله بادغیس در غرب افغانستان به صورت بی سابقه تشدید شده است و شهرستان های «بالامرغاب» و «آبکمری» تا آستانه سقوط پیش رفته است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: