تسلا با همه بدی‌هایش خوب است!

کدخبر: 2320583

آزمایش‌ها نشان می‌دهد که تسلا با وجود حواشی بسیار زیاد در رابطه با افت کیفی، از تمامی رقبای خود عملکرد بهتری داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، با وجود اینکه مشکلات کیفی تسلا مدل ۳ تمامی ندارد و هر روز به تعداد مشتریان شاکی اضافه می شود، اما بنظر می رسد که هنوز اتش فراوانی برای خرید خودرو های این برند در اروپا و دیگر بازار های دنیا وجود دارد. دلیل عمده این موضوع به محدوده قابل پیمایش این خودروی تمام برقی با یک بار شارژ و مقرون به صرفه بودن آن است.

اخیرا در آزمایش انجام شده بین محصولات الکتریکی این کلاس یعنی آئودی E-Tron، تسلا مدل X و جگوار I-Pace عملکرد عالی تسلا مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است. طی این آزمایش که در یکی از اتوبان های آلمان انجام شده، این سه خودروی تمام برقی با میانگین سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت مسافتی طولانی را پیمایش داشته اند تا میزان مصرف انرژی در هر ۱۰۰ کیلومتر مورد ارزیابی قرار گیرد. نتیجه تست حاکی از آن است که هر دو رقیب تسلا از آئودی و جگوار حدود ۲۵% عملکرد ضعیف تری از خود نشان داده و مصرف انرژی آن ها بیشتر بوده است. این آزمایش که چند بار در شرایط مختلف تکرار شده، هر بار نتیجه مشابهی را به دنبال داشته است.

تسلا با همه بدی هایش خوب است!

عمده دلیل نتیجه برتری تسلا در این آزمایش به دلیل تکنولوژی بالای باتری‎های آن بوده که همزمان با ذخیره و ارائه بهتر انرژی، از وزن و اندازه کوچک تری نیز برخوردار هستند. در سوی دیگر علت اصلی امتیاز پایین آئودی به مصرف بیشتر انرژی در آن برای دست یابی به سرعت و قدرت بیشتر بازمی گردد. با این وجود استفاده از باتری های ۱۵۰ کیلوواتی بسیار هوشمند و پشتیبانی از سیستم شارژ فوق سریع، این خودرو نیز از گزینه های مناسب برای علاقمندان به خودرو ‎های پاک محسوب می شود. چرا که با وجود مصرف انرژی بیشتر، امکان شارژ سریع ‎تر و توانایی های فنی مناسب نیز فراهم است. این در حالی است که قیمت آئودی از رقیب آمریکایی خود تسلا، ارزان تر است.

قیمت پایه تسلا مدل X سری 90D از حدود ۱۲۸ هزار دلار آغاز می شود و با سفارش شماری از امکانات بالاتر نیز می رود. در مقابل آئودی E-Tron با قیمت پایه ۷۴ هزار دلاری، گزینه بسیار مناسب ‎تر و اقتصادی تری محسوب می‎شود.

بیشتر بخوانید: مشکلات خودرو تسلا Model 3 در سرمای زمستان، مالکان را به سطوح آورد!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: