درخواست رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر برای کناره‌گیری رئیس جمهور

کدخبر: 2320564

رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر در بیانیه‌ای خواستار برکناری رئیس جمهور این کشور به دلیل کهولت سن شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، احمد قاید صالح، رئیس ستاد مشترک ارتش الجزای ر در بیانیه ای، چاره وضعیت فعلی این کشور را در اجرای ماده 102 قانون اساسی دانست.

ماده 102 قانون اساسی الجزایر تصریح می کند اعلام ناتوانی رئیس جمهوری مستلزم رای دو سوم اعضای پارلمان است. این ماده قانون اساسی الجزایر به ناتوانی رئیس جمهوری در صورت بیماری خطرناک و مزمن اشاره دارد.

خبرگزاری رسمی الجزایر افزود: عبدالقادر بن صالح، رئیس پارلمان الجزایر، سرپرستی ریاست جمهوری این کشور را به مدت 45 روز به عهده خواهد گرفت و این مدت قابل تمدید است.

سه روز پیش، احزاب مخالف در الجزایر خواستار کناره گیری عبدالعزیز بوتفلیقه ، رئیس جمهوری این کشور و تشکیل شورای ریاست جمهوری برای نظارت بر مرحله انتقالی تا زمان برگزاری انتخابات شدند.

احزاب مخالف برای بررسی سازوکار خروج از بحران کنونی کشور تشکیل جلسه دادند و تصریح کردند شورای ریاست جمهوری باید از بین شخصیت های ملی و دارای شرایط نامزدی در انتخابات پیش رو برگزیده شود. احزاب مخالف همچنین از ارتش دعوت کردند به خواست ملت پاسخ مثبت داده و برای تحقق آن کمک کند.

بوتفلیقه 29 اکتبر 2018 ( هفتم آبان ) با وجود کهولت سن (82 ساله) و بیماری اعلام کرد برای پنجمین بار نامزد حزب جبهه آزادی بخش ملی الجزایر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور می شود. همین امر موجب شد بسیاری از مردم الجزایر به خیابان ها بیایند و اعتراض ها در سراسر این کشور فراگیر شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: