بسته خبری آستان رضوی

ارسال ۹ دستگاه گِل‌کش توسط آستان قدس به استان گلستان/ استقرار نانوایی سیار و توزیع غذای گرم

کدخبر: 2320533

بادستور آیت‌الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی بخش‌های مختلف آستان برای یاری‌رساندن به سیل‌زدگان شمال کشور بسیج شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس پس از دستور آیت‌الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر بسیج امکانات آستان قدس برای یاری رساندن به سیل‌زدگان شمال کشور بخش‌های مختلف این آستان نورانی فعالیت‌های مختلفی به اجرا در‌آوردند.

توزیع ۶ هزار وعده غذایی میان سیل‌زدگان استان گلستان توسط آستان قدس

حامد صادقی سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس ضمن سفر به مناطق سیل‌زده استان گلستان با تأکید بر اینکه یک هزار و ۲۰۰ خادمیار رضوی به کمک سیل‌زدگان استان‌های شمالی کشور شتافتند، ابراز کرد: علاوه بر توزیع ۶ هزار وعده غذایی در بین سیل‌زدگان استان گلستان، یک واحد نانوایی سیار با ظرفیت پخت روزانه ۱۶ هزار قرص نان برای کمک به سیل‌زدگان آق‌قلا در این منطقه استقرار یافت.

وی ادامه داد: تأمین ۹ دستگاه گِل کش‌ به منظور لای‌روبی منازل هم‌وطنان سیل‌زده در استان‌های گلستان و مازندران، پشتیبانی از ۳۱ گروه جهادی و همچنین تأمین ۲ هزار مترمربع کف‌پوش برای ۱۳۳ منزل مسکونی در استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی بخش دیگری از اقدامات آستان قدس رضوی در مناطق سیل‌زده شمال کشور به شمار می‌رود.

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی افزود: دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گلستان در مرحله دوم، توزیع بیش از ۷ هزار وعده غذایی، بسته‌های ارزاق، وسایل مراقبت از کودکان، کالاهای بهداشتی و وسایل گرمایشی را بین هم‌وطنان سیل‌زده توسط خادمیاران رضوی در شهرستان آق‌قلا تدارک دیده است.

صادقی گفت: همچنین ۳۰ پزشک و روان‌پزشک در قالب خادمیاران سلامت با همکاری بسیج جامعه پزشکان استان گلستان در حال خدمات‌رسانی به حادثه‌دیدگان هستند.

وی بیان کرد: یک هزار و ۵۰ بسته سبد کالا شامل چای، عدس، رب گوجه‌فرنگی، روغن مایع، انواع حبوبات، سویا، ماکارونی و برنج نیز توسط خادمیاران استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی در بین سیل‌زدگان توزیع شده است.

تلاش شبانه‌روزی خادمیاران رضوی در امدادرسانی به سیل زدگان مازندرانی

محمداسماعیل امام‌زاده، مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مازندران در جریان بازدید حامد صادقی، سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی از مناطق سیل‌زده شمال کشور با تشریح اقدامات این دفتر نمایندگی در امدادرسانی به سیل‌زدگان استان گفت: از نخستین ساعات سیل، این دفتر نمایندگی با اعزام گروه‌های جهادی خادمیار با هدف لایروبی، آواربرداری و بازسازی منازل مسکونی و توزیع لوازم گرمایشی و مواد غذایی در روستاها و شهرهای ساری، نکا، جویبار، سیمرغ، سوادکوه شمالی، سوادکوه، میاندرود و بهشهر وارد عمل شده است و این خدمات تا پایان بحران ادامه خواهد داشت.

وی افزود: باتوجه به آسیب دیدن ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی منازل مسکونی مردم به ویژه اقشار ضعیف و از بین رفتن امکانات ابتدایی زندگی بسیاری از مردم، خادمیاران رضوی با توزیع لوازم گرمایشی و سبدهای غذایی بین نیازمندان آسیب دیده از سیل روزهای اخیر و راه‌اندازی پویش‌های مردمی به یاری مردم آسیب دیده شتافتند.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مازندران از راه‌اندازی طرح جنگل‌کاری و مراقبت از جنگل توسط خادمیاران رضوی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برای پیشگیری از سیل‌های ویرانگر و کاهش بلایای ناشی از سیل باتوجه به سیل‌خیز بودن استان بخاطر برداشت بی‌رویه از جنگل طرح جنگل‌کاری در دستور کار ما قرار دارد. همچنین این اقدامات با همکاری سایر نهادهای متولی امور، اجرایی خواهد شد.

امامزاده از توزیع سبد کالا اهدایی آستان قدس رضوی بین مستمندان سیل‌زده مناطق محروم استان مازندران در روزهای نخست این سیل خبر داد و گفت: توزیع هزار و ۵۰۰ بطری آب معدنی و ۵ هزار قرص نان میان نیازمندان سیل زده، توزیع ۴۰۰ سبد کالا به ارزش ۶۰ میلیون تومان، جمع‌آوری کمک‌های مردمی از جمله اقدامات آستان قدس رضوی در روزهای نخست این سیل بوده است که این خدمات تا پایان بحران ادامه خواهد داشت.

وی گفت: این سبدهای کالا شامل چای، عدس، رب گوجه، روغن مایع، لوبیا چیتی، نخود و لوبیا، سویا، ماکارونی، برنج است که توسط این دفتر نمایندگی تهیه و توسط رابطان شهرستان های ساری، بابلسر، سیمرع و سورک توزیع شد.

شایان ذکر است در پی بازدید سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی از مناطق سیل زده استان مازندران و بررسی میزان نیازهای منطقه، دستور افزایش خدمات دهی و امدادرسانی خادمیاران رضوی به سیل زدگان به ویژه اقشار مستضعف صادر شد.

ارسال محموله دارویی آستان قدس رضوی برای سیل‌زدگان شمال کشور

شرکت پخش داروی یاراطب ثامن با ارسال انواع دارو به ویژه سرم و فرآورده‌های تزریقی به مناطق حادثه دیده، همکاری سازنده‌ای را با دانشگاه علوم پزشکی گلستان در راستای جلوگیری از کمبود دارو انجام داده است.

این شرکت در واقعه سیل استان‌های کشور، با بهره‌گیری از تمام امکانات و توان خود، داروهای ضروری همچون محلول‌های دیالیز، انواع سرم و فرآورده‌های تزریقی و... را به شهرهای گنبد و بندر ترکمن و سایر مناطق حادثه دیده ارسال کرده است.

این رویه به طور مستمر ادامه دارد و وسایل نقلیه مخصوص حمل داروی شرکت یاراطب ثامن به صورت مداوم در حال انتقال دارو به منطقه مذکور هستند.

شرکت پخش داروی یاراطب ثامن با حضور به موقع در حادثه سیل اخیر مازندارن، تلاش خود را به کار بسته است تا مردم این مناطق تا حتی الامکان با کمبود داروهای ضروری مواجه نشوند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: