در دیدار با رئیس دومای روسیه؛

عون: موضع ترامپ درباره جولان «روز سیاه» برای جهان عرب است

کدخبر: 2320495

رئیس‌جمهور لبنان می‌گوید اعطای حق به اسرائیل از سوی واشنگتن برای الحاق منطقه جولان، یک روز سیاه برای همه کشورهای عربی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان امروز سه‌شنبه با «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای دولتی روسیه دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه غرب آسیا گفت‌وگو کرد.

عون در این دیدار در خصوص اعلام موضع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی در بلندی‌های جولان اشغالی گفت: «این موضع ترامپ و اعطای حق به اسرائیل برای الحاق منطقه جولان، یک روز سیاه برای همه کشورهای عربی است چرا که جولان یک منطقه سوری است و بخشی از اراضی اشغالی لبنان نیز در آنجاست».

طبق گزارش شبکه المنار، عون افزود: «هیچ رئیس‌جمهور کشور بیگانه‌ای حق دخل و تصرف در اراضی کشور دیگر را ندارد».

وی به خطرات تشدید تنش در منطقه به دلیل این تصمیم ترامپ که نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت است، اشاره کرد.

شبکه روسیا‌الیوم نیز گزارش داد که رئیس‌جمهور لبنان در این دیدار درباره آغاز موج جدید مهاجرت آوارگان سوری به اروپا هشدار داد و گفت که «آوارگان سوری مقیم لبنان ممکن است در آینده نزدیک به دلیل اوضاع دشوار اقتصادی این کشور، به سمت اروپا سرازیر شوند».

تعداد آوارگان سوری در لبنان هم اکنون به ۱.۵ میلیون نفر می‌رسد و حال آنکه تعداد جمعیت لبنان چهار میلیون نفر است و همین امر تأثیرات منفی بر اقتصاد و امنیت این کشور داشته است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: