وزیر خارجه مالی: قصد ازسرگیری روابط با اسرائیل را نداریم

کدخبر: 2320493

وزیر خارجه مالی تأکید کرد که تروریسم یک آفت بین‌المللی است که بسیاری از کشورها از آن رنج می‌برند و همکاری برای مبارزه با این دشمن مشترک ضروری است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کامیسا کامارا» وزیر خارجه مالی با اشاره به اینکه تروریسم آفت بین‌المللی و دشمن مشترک همه کشورهاست، بر ضرورت همکاری برای مبارزه با این دشمن مشترک تأکید کرد.

کامارا افزود که فعال‌سازی نیروهای ساحل آفریقا متشکل از ارتش‌های پنج کشور، کلید مبارزه با تروریسم در منطقه ساحلی آفریقاست.

وی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که نیروهای ساحلی نیازمند زمان، منابع و هماهنگی برای انجام مأموریت‌های خود هستند زیرا این نیروها از ارتش‌های پنج کشور مختلف و با فرهنگ‌های نظامی متفاوت هستند که هماهنگ کردن آنها کار ساده‌ای نیست.

کامارا ضمن درخواست از کشورهای کمک‌کننده برای عمل به تعهدات خود جهت کمک به نیروهای ساحل آفریقا، تصریح کرد: «ممکن است دیدگاه‌های شرکا و متحدان در حمایت از این نیروها مختلف باشد اما ضروری است که همگی به میز گفت‌وگو برای مبارزه با دشمن مشترک یا همان تروریسم، بازگردند».

وزیر خارجه مالی همچنین تأکید کرد که کشورش هیچ تصمیمی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی ندارد و آنچه درباره سفر احتمالی «سومیلو بوبی مگا» نخست‌وزیر مالی به سرزمین اشغالی گفته می‌شود، تنها شایعه است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: