پارلمان انگلیس به طرح تسلط بر روند برگزیت رای مثبت داد

کدخبر: 2320489

با رای نمایندگان مجلس انگلیس، پارلمان این کشور کنترل روند برگزیت (خروج از اتحادیه اروپا) را در دست گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نمایندگان پارلمان انگلیس (مجلس عوام) در راستای پایان دادن به بن بست موجود بر سر خروج از اتحادیه اروپا، برگزیت ، به نقش بیشتر نهاد قانونگذاری در فرایند تصمیم‌گیری برای خروج از اروپا رأی دادند.

قرار است روز چهارشنبه پارلمان انگلیس به طرح‌های جایگزین برای خروج از اتحادیه اروپا رأی دهد.

این در حالی است که دولت بریتانیا در واکنش به این رأی‌گیری گفته است، چنین اقدامی یک بدعت «خطرناک» است.

رویترز، می‌گوید، رأی روز دوشنبه نمایندگان مجلس عوام بریتانیا به مثابه آن است که ترزا می ، نخست وزیر انگلیس، بخشی از قدرت خود را برای تصمیم‌گیری در فرایند برگزیت از دست داده است.

این طرح به پیشنهاد الیور لتوین ، از حزب محافظه کار تراز می ، مطرح شده بود و دولت با ۳۲۹ رأی در مقابل ۳۰۲ رأی شکست خورد.

ترزا می پیش از رأی گیری گفت: این پیشنهاد وضعیت نامطلوبی را ایجاد می‌کند که ممکن است به نتیجه‌ای بینجامد که اتحادیه اروپا از آن حمایت نمی‌کند.

هفته گذشته اتحادیه اروپا به دلیل بن بست در مذاکرات بین دولت و پارلمان بریتانیا با تعویق در اجرای برگزیت به مدت سه ماه موافقت کرد.

طبق این توافق، اکنون بریتانیا در ۲۲ ماه مه بر اساس طرح خانم ترزا می از اتحادیه اروپا جدا خواهد شد. در غیر این صورت، بریتانیا تا ۱۲ آوریل فرصت دارد تا طرح پیشنهادی تازه را ارائه کند.

دونالد تاسک ، رئیس شورای اروپا، هفته گذشته بود، انگلیس برای ارائه پیشنهادهای تازه درباره برگزیت تا ۱۲ آوریل فرصت دارد.

رویترز می‌گوید، نمایندگان پارلمان انگلیس روز دوشنبه با رأی خود تلاش کردند تا مسیر برای دستیابی به چنین طرح پیشنهادی تازه باز کنند.

تقریباً سه سال پس از رفراندم هنوز نحوه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مشخص نیست. پس از رفراندوم در سال ۲۰۱۶، بریتانیا درخواست خروج از اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۱۷ ارائه کرد که براساس قانون می‌بایست پس از دو سال در ۲۹ مارس نهایی می‌شد.

سامی ویلسون یک نماینده پارلمان انگلیس در این زمینه گفته است: خانم نخست وزیر چطور انتظار دارد که ما از توافقی حمایت کنیم که بر یک دروغ بنا نهاده شده است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: