تجمع یهودیان در برابر کاخ سفید در اعتراض به تصمیم واشنگتن درباره جولان

کدخبر: 2320386

صد‌ها نفر از یهودیان ارتدکس در اعتراض به اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی، در برابر کاخ سفید دست به اعتراض زدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از پایگاه الیوم السابع، صد ها نفر از یهودیان ارتدکس در اعتراض به امضای فرمانی از سوی ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان اشغالی، در برابر کاخ سفید دست به تظاهرات زدند.

این تظاهرات از سوی جنبش ضد صهیونیستی «ناتوری کارتا» که متعلق به یهودیان ارتدکس هست و همزمان با نشست ترامپ با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی انجام شد.

در این تظاهرات حاخام هایی از مجمع حاخام های ارتدکس نیز حضور داشتند. همچنین یکی از شرکت کنندگان در تجمع بیانیه ای را قرائت کرد که در آن آمده بود: «حاخام های واقعی یهودی، به هیچ وجه نه دولت اسرائیل و نه الحاق بلندی های جولان را به رسمیت نخواهند شناخت.»

در این بیانیه همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته شده تا محاصره نوار غزه و حملات به این منطقه را متوقف کند. یهودیان ارتدکس در این بیانیه از مخالفت خود با اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی سخن گفتند.

شایان ذکر است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته با امضای فرمانی، حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان که اسرائیل در جنگ سال ۱۹۶۷ از سوریه اشغال کرده بود، به رسمیت شناخت. این امضا در ابتدای نشست نتانیاهو با ترامپ در کاخ سفید به انجام رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: