حضور ۲ میلیونی زائران امامزادگان در آیین تحویل سال نو

کدخبر: 2320204

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بیش از دو میلیون و ۵۷۹ هزارنفر زائر و مسافر نوروزی سال نوی خود را در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه کشور آغاز کردند.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا ، مدیر کل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با تبریک فرارسیدن نوروز 98 ، گفت: برنامه های طرح ملی و نوروزی آرامش بهاری از 28 اسفند در بیش از 2200 امامزاده و بقعه متبرکه کشور و باهدف ارائه خدمات فرهنگی، رفاهی و اجتماعی آغاز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی متقی افزود: استقبال و حضور مردم در امامزادگان و بهره مندی از برنامه های فرهنگی و قرآنی و اقامتی و رفاهی این اماکن امسال محسوس تر و پر رنگ تر از سالهای گذشته بوده است.

وی ادامه داد: آیین تحویل سال نو، امسال با وجود واقع شدن در نیمه شب با گستردگی و شور و حال افزون تر و استقبال بیش از 2میلیون و 579 هزارنفر از اقشار مختلف مردم، مسئولان، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، مسافران و زائران نوروزی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه کشور همراه با قرائت دعای تحویل سال نو، زیارت امین الله و پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری برگزار شد.

موسوی متقی افزود: نخستین برنامه پیش بینی شده در طرح ملی آرامش بهاری پس از غبارروبی ، مراسم ویژه تحویل سال نو در جوار امامزادگان کشور بود که امسال بر اساس آمارهای دریافتی از سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه، این مراسم با حضور پرشکوه بیش از دو میلیون و 579 هزارنفر از مردم عزیز در جوار امامزادگان برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه همزمان با لحظه تحویل سال نو، خیل عظیمی از مردم ولایت مدار ایران اسلامی ، لحظه آغازین سال نو را در کنار مضجع شریف اهل بیت (ع) و فرزندان ایشان گذراندند، افزود : مردم ایران اسلامی ترجیح می دهند در لحظه تحویل سال نو در جوار اماکن متبرک و امامزادگان کشور و در فضایی معنوی و روحانی، سال نو را آغاز کنند و در لحظات آغازین سال این امامزادگان بزرگوار را واسطه آرامش و خیر و برکت در زندگی خویش قرار دهند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های پیش بینی شده در لحظه تحویل سال نو در جوار امامزادگان ، قرائت زیارت امین الله بود افزود: برنامه های دیگری همچون؛ پخش زنده پیام نوروزی مقام معظم رهبری ، تواشیح ، سرود ، سخنرانی های مذهبی ، قرائت دعای لحظه تحویل سال و مدیحه سرایی مداحان نیز در این ویژه برنامه پیش بینی شده بود.

افزایش نظارت و کاهش تصدی گری اوقاف

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: