لایق: کشتی در سال ٩٧ عملکرد موفقی داشت/ تا پایان انتخابات در فدراسیون می‌مانم

کدخبر: 2319019

دبیر فدراسیون کشتی عملکرد این فدراسیون در سال ۹۷ را خوب و موفق ارزیابی کرد.

- اخبار ورزشی -

رضا لایق در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد سال کاری کشتی که پشت سر گذاشته شد، اظهار داشت: خیلی سال سختی بود. در محل کارم تابلویی نصب شده که برنامه مسابقات را به صورت ماهیانه روی آن می نوشتم و همیشه هم پر می شد. حدود ١٢ مسابقه، از قهرمان کشوری و انتخابی تیم ملی گرفته تا مسابقه بین المللی در هر ماه داشتیم و آخرین مسابقه ما هم جام جهانی بود که با لطف و تلاش همکارانم، با پایان جام جهانی پرونده یک سال نفسگیر بسته می شود.

وی در خصوص اینکه کارنامه کشتی در سال ٩٧ چطور بود، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که با وجود تمام مشکلاتی که وجود داشت کاری روی زمین نماند و توانستیم تمام برنامه ها را اجرا کنیم. در ٤ ماه پایانی سال فشار کار بیشتر هم شد ولی تلاش مان این بود که تمام برنامه ها را پیاده کنیم. با پیگیری حمید بنی تمیم در ماه های پایانی سال، منابع مالی لازم تامین شد و کارها به نحو احسن پیش رفت.

لایق با اشاره به اینکه با وجود ناکامی در بوداپست، کشتی کارنامه قابل قبولی در سالی که پشت سر گذاشته شد، داشت تصریح کرد: وقتی قرار باشد کار به صورت زیربنایی انجام شود قطعا پشتوانه سازی در اولویت خواهد بود و این موضوع کلی انرژی می برد. در دوره ریاست رسول خادم دو المپیک را سپری کردیم و برخی از کشتی گیران ما به سن بازنشستگی رسیدند، بنابراین منطقی است که در سطح بزرگسالان ناکامی را تجربه کنیم چون زمان می برد فرآیند انتقال پشتوانه ها به تیم ملی بزرگسالان طی شود. اگر ساختار درستی در ورزش مان داشتیم این خلاء و فاصله ایجاد نمی شد.

وی ادامه داد: آنهایی که در ورزش شان 50 یا 70 سال ساختار دارند شاید دچار این خلاء نشوند و این حلقه اتصال نوجوانان به جوانان و بزرگسالان به صورت سیستماتیک طی می شود ولی ما در این خصوص دچار مشکل هستیم و همین باعث می شود گاهی در بزرگسالان دست مان خالی شود. اطمینان دارم در این چند سال با برنامه جلو آمدیم و کار به درستی انجام شد. مشکلات مالی و سخت افزاری باعث شد در رده سنی بزرگسالان در مقطعی نتیجه نگیریم. ما هیچ وقت تیم کاملی که بشود روی مدال گرفتن همه اوزان حساب کرد، نداشته ایم، از این جهت من فدراسیون کشتی در سال ٩٧ را موفق می دانم جز در بوداپست که بدشانسی آوردیم. در رده های سنی پایه نیز موفق عمل کردیم.

لایق در مورد اینکه پیش از این گفته می شد در پایان ثبت نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون کشتی، به کارش در دبیری فدراسیون خاتمه خواهد داد، گفت: من به عنوان دبیر مجمع انتخاباتی، تا پایان انتخابات و انتخاب رئیس جدید در فدراسیون می مانم و بعد از آن هر بزرگواری که انتخاب شد کلید را تحویلش خواهم داد و از همه حلالیت خواهم طلبید.

بنی تمیم: ثابت کردیم همکاران خادم و تمام افراد در فدراسیون کشتی بزرگ هستند

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: