رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز تهران در گفت‌وگو با فارس:

نصف سال گذشته تولید کردیم/ رکود ادامه دار در بازار کفش

کدخبر: 2312463

رئیس اتحادیه کفش دست دوز تهران با بیان اینکه به قدر نصف سال گذشته تولید شده است، گفت: قدرت خرید مردم پایین آمده و رکود در بازار کفش ادامه دارد.

رسول شجری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت تامین مواد اولیه صنف تولید‌کنندگان کفش گفت: طی 4 ماه گذشته با اقدامات انجام شده از سوی وزارت صنعت و سایر نهادها و سازمان‌های مربوطه مواد اولیه موجود در گمرک ترخیص و به دست تولید‌کنندگان رسیده است.

وی با بیان اینکه اگرچه هنوز مشکل تامین مواد اولیه به طور کامل حل نشده است و تولید‌کنندگان این بخش صنعتی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، افزود: اما به دلیل رکود حاکم بر بازار و تولیدات قبلی مشکلی برای تامین بازار شب عید وجود ندارد.

رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز تهران بیان داشت: از آنجا که واحدهای صنفی و تولیدکنندگان این بخش به علت رکود حاکم بر بازار فعالیت 100 درصدی ندارند، بنابراین مشکل مواد اولیه چندان مشهود نیست، اما قطعا باید برای تامین مواد اولیه در سال جدید از هم‌اکنون اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با انتقاد از برگزاری نمایشگاه‌های بهاره گفت: براساس تصمیمات اخیر در وزارت صنعت مقرر شد که نمایشگاه‌های بهاره امسال برگزار شود، این در حالی است که واحدهای صنفی پس از ماه‌ها رکود برای جبران بخشی از بیکاری خود منتظر بازار شب عید بودند که با برگزاری نمایشگاه‌های بهاره این فرصت هم از واحدهای صنفی برای فروش بیشتر اجناس گرفته می‌شود.

شجری با بیان اینکه مردم قدرت خرید ندارند، گفت: واحدهای تولیدی حتی 50 درصد سال گذشته هم تولید نداشته‌اند، اما با توجه به رکود بازار، از تولیدات قبلی می‌توان بازار شب عید را تامین کرد و هیچ کمبودی وجود نخواهد داشت.

وی در مورد وضعیت صادرات کفش دست‌دوز بیان داشت: آن دسته از تولید‌کنندگانی که از قبل در ارتباط با مشتریان خود در بازارهای هدف بودند توانستند علیرغم تمام مشکلات صادرات خود را حفظ کنند.

رئیس اتحادیه کفش دست دوز تهران در پاسخ به این سوال که این تولید ‌کنندگان چگونه مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین می‌کردند، گفت: با توجه به تصمیمات دولت و در راستای حل مشکلات تولید‌ککنندگان امسال توانستند به صورت مستقیم خود برای واردات مواد اولیه اقدام کنند.

وی از مردم خواست در هنگام خرید فاکتور رسمی دریافت کنند تا در صورت بروز هر مشکلی با مراجعه به اتحادیه شکایت آنها قابل پیگیری باشد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: