‌در گفت‌‌وگو با فارس تشریح شد

آخرین وضعیت تکمیل مترو شهرهای اقماری تهران و نحوه تأمین مالی

کدخبر: 2312456

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء در مورد جزئیات ساخت و تکمیل پروژه مترو پرند، هشتگرد و پردیس، گفت: عملیات اجرایی زیرساخت‌های پردیس و مطالعات فاز ۲ قطار برقی تهران-پردیس آغاز شده است.

سعید محمد‌ ‌در گفت‌ وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ در تشریح فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء در حوزه احداث مترو برای شهرهای اقماری تهران بیان کرد: در شهرهای جدید پرند و هشتگرد در حال اجرای مترو هستیم، در پردیس هم عملیات اجرایی زیرساخت‌های پردیس و مطالعات فاز ۲ قطار برقی تهران-پردیس آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مترو هشتگرد توسط وزارت راه در حال تأمین منابع مالی است، اضافه کرد: در شهر جدید پرند توافق شد درصدی منابع لازم را شهرداری تهران تأمین کند، درصدی هم توسط وزارت راه تأمین شود، سهم‌ها به صورت ۳۰-۷۰، است که ۷۰ درصد را وزارت راه تأمین می‌کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء با بیان اینکه در حال حاضر پیشرفت احداث مترو هشتگرد و پرند مطلوب ارزیابی می‌شود و از برنامه جلوتر است، افزود: ‌در مترو هشتگرد عملیات سیویل کلاً‌ به پایان رسیده است، خرید بخشی از تجهیزات هم‌ انجام شده و خرید بخشی از تجهیزات در حال انجام است و در بخش تأمین تجهیزات، مترو هشتگرد پیشرفت بیش از ۶۵ درصدی دارد.

محمد با اشاره به اینکه تأمین منابع مالی مترو هشتگرد توسط وزارت راه و شهرسازی پیگیری و انجام می‌شود، اضافه کرد: اگر این پروژه تکمیل شود ‌دسترسی این شهر به اطراف مناسب خواهد بود و سکونت تسهیل می‌شود، بدین ترتیب دولت می‌تواند با فروش اراضی آنجا، بخشی از هزینه‌های طرح را تأمین کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء افزود: در پروژه مترو پرند ‌از حرم امام خمینی (ره) تا پرند بخش زیرسازی تکمیل شده و بخش روسازی مانده است؛ مترو در بخش فرودگاه هم ‌نواقصی در بخش تجهیزات داشت، اما مشکلات عمده این پروژه حل شده است.

به گزارش فارس روز دهم بهمن‌ماه امسال بود که‌ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء ‌در مراسم آغاز عملیات اجرایی زیرساخت‌های پردیس و مطالعات فاز ۲ قطار برقی تهران-پردیس بیان کرد: ‌قطعاً با اجرایی شدن پروژه مترو تهران-پردیس آرزوی دیرینه مردم این شهر که سال‌ها منتظر آن هستند، برآورده خواهد شد.

به گفته سعید محمد‌ قرارگاه خاتم الانبیاء تلاش خواهد کرد، ‌پروژه مترو تهران-پردیس ‌زودتر و سریع‌تر به نتیجه برسد.

وی همچنین گفته بود: فاز نخست پروژه متروی تهران-پردیس ‌‌مربوط به زیرساخت‌ها و مطالعات قطار برقی و فازهای بعدی ‌احداث مترو به طول ۲۵ کیلومتر و فاز سوم مربوط به تأمین تجهیزات است‌.

همچنین روز ۲۳ دی‌ماه امسال‌ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌ الأنبیا در مراسم کلنگ‌زنی مترو اسلامشهر گفت که‌ قرارگاه اجرای ۲۵۰ کیلومتر خط مترو با ۱۵۰ ایستگاه در شهرهای مختلف کشور را در کارنامه خود دارد که بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده و بخش دیگر در حال اجرا است.

‌به گفته سعید محمد، ‌پروژه مترو اسلامشهر حدود ۱۰.۵ کیلومتر است که بخشی از قطعات پروژه‌ به صورت دستی و بخشی از آن به صورت حفاری مکانیزه تمام مقطع با دستگاه حفاری تونل TBM با قطر تمام‌شده ۹.۵ متر اجرا می‌شود.

وی گفته بود که پروژه احداث خط متروی اسلامشهر به صورت دو خط رفت و برگشت خواهد بود و‌ حدود ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا در مدت ۳۶ ماه به بهره‌برداری برسد؛ خط مترو اسلامشهر از انتهای خط سوم در نزدیک بزرگراه آزادگان شروع می‌شود و تا منطقه اسلامشهر ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: