سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با نسیم آنلاین

وکالت نباید انحصاری باشد

کدخبر: 2312040

حجت الاسلام نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به انحصار حرفه وکالت در کشور گفت: باید حضور حقوق‌دانان و فارغ التحصیلان حقوق مملکت، در مسائل حقوقی و قضایی کشور بیشتر شود.

نسیم آنلاین :‌ نوروزی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در رابطه با طرح جامع آموزش و پذیرش وکالت و تأثیر آن بر کاهش هزینه‌های حق‌الوکاله‌ها در گفتگو با خبرنگار نسیم گفت: ما معتقدیم راه وکیل شدن باید آسان تر و قیمت حق الوکاله ها پایین آورده شود. بایدکنترل و نظارت بیشتری بر وکلا و دادستان انتظامی وکلا صورت بگیرد. ما معتقدیم حضور حقوق‌دانان مملکت در مسائل حقوقی و قضایی کشور باید بیشتر شود و فارغ‌التحصیلان حقوقی نیز بیشتر به کار گرفته شوند. اینکه یک عده‌ی خاص وجود داشته باشند که وکالت در انحصار آن‌ها باشد، معنا ندارد و کالت نباید انحصاری باشد.

وی در رابطه با اینکه در کارگروه بررسی طرح جامع آموزش و پذیرش وکلا اکثر اعضاء وکیل هستند و ممکن است مشکل‌ تعارض منافع پیش بیاید، گفت: بله اکثراً وکیل هستند اما در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و همچنین صحن علنی نخواهیم گذاشت در مرحله قانون‌گذاری مشکلی پیش آید.

دو شنبه این هفته جمعی از شرکت کنندگان در آزمون وکالت مقابل مجلس تجمع کردند. شرکت کنندگان در آزمون وکالت در این تجمع خواستار افزایش ظرفیت پذیرفته شدگان آزمون وکالت سال ۹۷ شدند.

آنها در شعارهایشان از نمایندگان مجلس بخصوص اعضای کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس خواستار پیگیری این موضوع شدند.

آزمون وکالت سال ۹۷ آذر ماه سال جاری برگزار شد که بعد از آن اعتراضاتی نسبت به سوالات آزمون و ظرفیت پذیرفته شدگان مطرح شد.

ارسال نظر: