فارس من| موسوی لارگانی در گفت‌وگو با فارس:

شرایط فعلی بودجه نویسی و اداره کشور مطلوب نیست/ پیمانکاران با اوراق قرضه کار نمی‌کنند

کدخبر: 2311948

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط فعلی بودجه نویسی و حکومت داری مطلوب نیست و قطعا رئیس‌جمهور بعدی با چالش جدی مواجه خواهد شد گفت: بودجه سال ۹۸ انقباضی بوده و دولت اگر بتواند هزینه‌های جاری کشور را تامین کند خیلی کار مهمی انجام داده است.

حجت‌الاسلام ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌ وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در خصوص بودجه سال آینده که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است گفت:‌ این بودجه کاملا انقباضی بوده و دولت اگر بتواند بودجه جاری کشور را اداره کند خیلی کار مهمی را انجام داده است.

وی افزود: مقدار قابل توجهی از اعتبارات بودجه از طریق فروش اوراق اسلامی و اوراق مشارکت تامین می‌شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از پیمانکاران در کشور حاضر نیستند با اوراق کار کنند و بعضا پیمانی را هم که برنده شده‌اند اعلام می‌کنند دیگر قادر به ادامه کار نیستند. چرا که همین اوراق با کاهش اعتبار آن، باید به پول تبدیل شود. این در حالی است که خرید میل‌گرد، آهن و مصالح ساختمانی به صورت نقدی صورت می‌گیرد و به هیچ وجه با اوراق انجام نمی‌شود.

موسوی‌ لارگانی گفت:‌دولت باید برای آیندگان هم تصمیم بگیرد چرا که در سال 1400 هر فردی که در راس کار به عنوان رئیس‌جمهور شاید قدرتمندترین فرد باشد قرار گیرد با بدهی‌های کلان این دولت و دولت‌های قبلی مواجه خواهد شد.

وی گفت: دولت در سال جاری 25 هزار میلیارد تومان درخواست فروش اوراق اسلامی و مشارکت داشته است تا بتواند سود اوراق فروخته شده در سال گذشته و سال‌های ماقبل آن را پرداخت کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت یازدهم وزیر وقت اقتصاد عنوان کرد که دولت 700 هزار میلیارد تومان بدهی دارد. این در حالی است که بدهی که این دولت ایجاد کرده چندین برابر دولت‌های قبل بوده است که البته بدهی به پیمانکاران، تامین اجتماعی و بانک‌ها تنها بخشی از این بدهکاری محسوب می‌شود.

موسوی‌ لارگانی تاکید کرد: شرایط فعلی بودجه نویسی و شرایط حکومت داری مطلوب نیست و قطعا رئیس‌جمهور بعدی با چالش جدی مواجه خواهد شد.

وی افزود: دولت 50 هزار میلیارد تومان درخواست برای پرداخت سود اوراق مشارکت در سال جاری داشته است. این در حالی است که 25 میلیارد تومان اوراق مشارکت درخواستی دولت برای پرداخت سود اوراق مشارکتی سال‌های گذشته بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش « فارس من » با عنوان « آ یا دولت برای بازار ارز و کاهش قیمت‌ها برنامه‌ای دارد؟ » ثبت کرده‌اند که بر همین اساس این مصاحبه تولید شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: