فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران:

در حوزه تسلیحات نظامی برای برداشتن تحریم ها التماس نکردیم

کدخبر: 2311942

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن انقلاب را بیمه کردند، گفت: دشمن تحریم ها را بر نمی‌دارد و ما باید به دنبال بی خاصیت کردن تحریم ها باشیم همانطور که در حوزه تسلیحات نظامی برای برداشتن تحریم ها التماس نکردیم و اکنون بسیاری از تسلیحات نظامی بومی سازی شده اند.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده شامگاه سه شنبه 30 بهمن در سومین کنگره شهدای دانشجوی استان همدان و 400 شهید گردان 155 حضرت علی اصغر (ع) با بیان اینکه یادواره ها برای گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر در استان برگزار می شوند، اظهار کرد: در این ایام شاهد دو اتفاق بزرگ از جمله حضور منسجم و یکپارچه مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن در شرایط بد جوی و صدور بیانیه مقام معظم رهبری در ارتباط با مسائل اساسی انقلاب بودیم.

وی با بیان اینکه حماسه حضور ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ایجاد بازدارندگی در حوزه امنیت و توطئه های نظامی کشور را به دنبال دارد، افزود: اگر چه عملکرد 40 ساله انقلاب به این مهر تایید نیاز داشت، اما مردم با همت و حضور حماسی خود کشور را در برابر دشمنان بیمه کردند و تا سالیان سال اثر آن باقی خواهد ماند.

حاجی زاده با اشاره به صدور بیانیه مهم و حکیمانه مقام معظم رهبری گفت: کارنامه 40 سال اول انقلاب در این بیانیه صادر شده و مردم شریف ایران می توانند در یک نگاه عملکرد خود را طی 4 دهه گذشته مرور کنند، همچنین در بیانیه صادر شده مقام معظم رهبری گام جدیدی را برای رسیدن به آرمان های انقلاب تعریف کرده اند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اداره گام دوم انقلاب را به جوانان واگذار کردند، ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری جوانان را مورد خطاب قرار داده‌اند علتش این است که با بررسی گام اول، مشاهده می‌کنیم که تک تک مراحل پیشرفت کشور توسط جوانان انجام شده است؛ چرا که انقلاب توسط جوانان رقم خورد و آنها در اداره جنگ تحمیلی نقش مهمی بر عهده داشتند.

حاجی زاده بیانیه مقام معظم رهبری را منشور انقلاب و نقشه راه برای مردم به ویژه جوانان دانست و گفت: دو مرحله پیروزی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی که جزیی از هدف‌ گذاری های ترسیم شده توسط امام خمینی (ره) برای رسیدن به آرمان های انقلاب بوده تا کنون با موفقیت طی شده است و سه مرحله بعدی نیز باید با اقدامات انقلابی جوانان به سرعت انجام شوند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه جامعه و دولت کنونی با جامعه و دولت اسلامی فاصله دارد، اما بسیاری از زیرساخت های لازم برای حرکت به سوی گام دوم فراهم است، عنوان کرد: دشمن در اوایل انقلاب از ورود تسلیحات به ایران جلوگیری کرد، اما در دهه چهارم آنها مراقب هستند که تسلیحات از ایران به محورهای مقاومت صادر نشود.

حاجی زاده با بیان اینکه 40 سال پیش دشمنان با حرکت های محدود و توپ و تانک دنبال سرنگونی نظام جمهوری اسلامی بودند، اما امروزه ائتلاف های جهانی تشکیل می دهند؛ چرا که می دانند به تنهایی حریف ایران نیستند، گفت: امروز جوانان ایران باید با قدرت، اندیشه انقلابی و توجه به تاریخ 40 ساله ایران به توصیه های مقام معظم رهبری عمل کرده و گام دوم را آغاز نمایند.

وی با بیان اینکه اگر شرایط را به خوبی درک کنیم گام دوم آسان‌تر پیش می‌رود، افزود: برای حفظ انقلاب، نظام و دستاوردهای آن مجبور به حرکت به سمت جلو هستیم همانند دوچرخه ای که برای پیش رفتن به رکاب زدن نیاز دارد.

حاجی زاده با بیان اینکه قطعا در این حرکت ما پیروز هستیم همانطور که در 40 سال اول انقلاب دشمنان موفقیتی پیدا نکردند، اضافه کرد: هر کس در هر رشته‌ای که کار می کند باید ورود کرده و به تعبیر مقام معظم رهبری آنجا را مرکز عالم بداند و امروزه کشور ما میلیون‌ها نیاز و کار دارد که همه باید برای بهتر شدن وضعیت تلاش کنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران بیان کرد: نگرانی دشمنان در دهه اول انقلاب تفکر بسیجی و انقلابی بود و امروز این تفکر در سوریه، عراق، لبنان و سایر نقاط در حال گسترش است و دشمن بر خلاف دهه اول که در حال هجوم بود در حالت دفاعی فرو رفته است و این پیروزی بزرگ را باید قدر دانست.

وی با اشاره به حضور پزشکان هندی در دهه اول انقلاب و تفاوت امکانات پزشکی با زمان حال بیان کرد: 36 میلیون جوان از 15 تا 40 سال در ایران زندگی می‌کنند، همچنین فرهنگ و نگرش درست ما را موفق می‌کند و دلیل موفقیت در حوزه نظامی و نداشتن توفیق در حوزه اقتصادی به همین مسئله بازمی‌گردد.

حاجی زاده علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی در روابط خارجی و سبک زندگی را از اولویت های مهم گام دوم انقلاب برشمرد و گفت: دشمن تحریم ها را بر نمی دارد و ما باید به دنبال بی خاصیت کردن تحریم ها باشیم، همانطور که در حوزه تسلیحات نظامی برای برداشتن تحریم ها التماس نکردیم و اکنون بسیاری از تسلیحات نظامی بومی سازی شده اند.

وی با بیان اینکه امروزه بیشتر از آن که حوزه نظامی بخاطر تحریم کالا مصرف دوگانه مشکل پیدا کند حوزه غیرنظامی درگیر آن شده است، گفت:بسیاری از تحریم ها داخلی هستند و بعضی از روسای بانک به جای اجرای بخشنامه های بانک مرکزی، دستورالعمل های وزارت آمریکا را اجرا می کنند.

حاجی زاده از وزارت اطلاعات خواست تا ستون پنجم های امروزی را شناسایی کنند و عنوان کرد: روحیه جهادی و انقلابی با اشرافی گری در تضاد است و داشتن این روحیه یک شبه بدست نمی‌آید و افراد باید تلاش کنند و خود را برای مواجه با دشواری ها آماده سازند.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی و تحریم های موجود، بیان کرد: فرش قرمز برای تحقق گام دوم انقلاب پهن نشده و در این مسیر مشکلات بسیاری وجود دارد، همانطور که در گام اول انقلاب نیز توسط دشمن مشکلات و موانع بسیاری ایجاد شد، امروز نیز دشمنان به دنبال ناامید کردن و ترساندن مردم هستند.

حاجی زاده با اشاره به ادعای دشمن در ایجاد اخلال در سیستم موشکی ایران و تحویل قطعات معیوب گفت: اگر راست می گویید پس چرا به دنبال مذاکره موشکی هستید؟ این یعنی حرف شما دروغ است.

وی با بیان اینکه ما قطعات معیوب و ارزان ورودی را در بخش های غیرضروری استفاده می کردیم و به این شیوه یک تهدید را به فرصت تبدیل نمودیم بیان کرد: به سیستم کنترلی و هواپیماهای جاسوسی امریکا نفوذ کردیم و 8 هواپیمای امریکایی که بر روی عراق و سوریه پرواز می‌کرد را بلافاصله در اختیار گرفتیم و اطلاعات لازم را برای انجام عملیات‌ها بدست آورده و با کمترین تعداد شهدا مناطق عملیاتی را فتح می کردیم.

‎ فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه قرار بود این جنگ در سوریه و عراق 30 سال طول بکشد، اما با همت جوانان شجاع و ولایتمدار ایرانی سه ساله جمع شد، گفت: امروز باید با روحیه جهادی و محکم طبق بیانیه بسیار مهم مقام معظم رهبری که نقشه راه برای ادامه انقلاب در آن ترسیم شده است، پیش رویم و انتظار سر سوزنی کمک از دشمنان نداشته باشیم؛ چرا که اگر آن‌ها دستشان به ما برسد کاری که با پاسداران ما در جاده خاش کردند انجام می‌دهند.

حاجی زاده با بیان اینکه هرجا ما مسئول شایسته انتخاب کردیم موفق شدیم بنابراین باید در انتخاب خود تجدید نظر کنیم، افزود: آیا امروز افراد ممتاز و شایسته و عصاره را برای مجلس و دولت انتخاب کرده ایم؟ اگر به دنبال جامعه و دولت اسلامی هستیم باید در انتخاب خود تجدید نظر کنیم.

وی با بیان اینکه رئیس بانکی که در داخل کشور تحریم می‌کند آیا شایسته است؟ افزود: ما امثال شهید همدانی ها و قاسم سلیمانی ها در کشور کم نداریم ولی متأسفانه در یک جنگ روانی قرار می‌گیریم و رفتار و انتخاب نادرستی انجام می دهیم که با روشنگری وافزایش بصیریت می‌توانیم انتخاب درست را انجام دهیم.

حاجی زاده با بیان اینکه چرا سخنان مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی را جدی نمی‌گیریم و عمل نمی‌کنیم؟ گفت: در حوزه اقتصادی به خوبی عمل نکردیم و باید در گام دوم انقلاب با یکدلی به کشوری نمونه در جهان تبدیل شویم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: