رضا لک: اگر سلیمانی فنی بود، فوتسال ایران چنین شرایطی نداشت/ خیال حفاری راحت، به فکر تلافی نیستیم

کدخبر: 2311638

رضا لک، سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان بر این نکته تأکید دارد که دبیر کمیته فوتسال فردی فنی نیست.

- اخبار ورزشی -

رضا لک در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شرایط تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان برای دیدار برگشت مقابل حفاری اهواز در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر فوتسال اظهار داشت: همه برنامه ریزی و هدف ما این است که روز پنجشنبه بازی خوبی انجام دهیم و نتیجه دیدار رفت را جبران کنیم. روی نقاط ضعف و قوت حفاری کار کردیم و امیدوارم به روند خود تا روز پنجشنبه ادامه دهیم.

آقایان با ندانم کاری و کج سلیقگی خود، پلی آف را خراب کردند وی درباره احتمال عدم قهرمانی تیمش با وجود صدرنشینی مطلق در مسابقات لیگ برتر تصریح کرد: اصل پلی آف با این برنامه ریزی زیر سؤال می رود. ما در فوتسال پلی آف نداریم و پس از 26 هفته، به نوعی وارد جام حذفی شدیم. در سراسر دنیا، یک تیم از دسته های پایین تر در جام حذفی شگفتی ساز می شود، اما روح پلی آف متفاوت است. آقایان با ندانم کاری و کج سلیقگی خود، پلی آف را خراب کردند و آپشنی برای تیم های صدرنشین در نظر نگرفتند.

در حق صدرنشین و لیگ برتر اجحاف شد «در همه جای دنیا و در رشته هایی چون بسکتبال و والیبال، برنده بازی های پلی آف به صورت سه از پنج یا چهار از هفت مشخص می شود، اما نمی دانم فوتسال چقدر باید درگیر تصمیمات اشتباه آقایان شود.»، سرمربی تیم گیتی پسند با بیان این جمله خاطرنشان کرد: نباید تیمی را که 26 هفته صدرنشین لیگ برتر است، با تیم هشتم جدول که 30 امتیاز از تیم صدرنشین کمتر دارد، در یک جایگاه در نظر بگیریم. این اجحاف در حق صدرنشین و لیگ برتر است.

حرفی بزنیم به ما می گویند نادان لک ادامه داد: تیم ها در مرحله پلی آف تلاش می کنند نهایت استفاده را از دیدارهای خانگی داشته باشند و به همین خاطر اتفاقاتی مشابه حوادث اهواز پیش می آید. اگر حرفی بزنیم، به ما می گویند نادان و اگر هم چیزی نگوییم، آسیب ها به فوتسال جدی تر می شود.

اتفاقات اهواز را تلافی نمی کنیم وی در مورد اینکه اظهارات او و عراقی زاده (قائم مقام باشگاه گیتی پسند) ممکن است سبب تحریک تماشاگران اصفهانی در بازی برگشت شود، به تسنیم گفت: ما شکست مان را گردن می گیریم و من گفتم که حفاری بازی جوانمردانه ای انجام داد. بحث تلافی مطرح نیست و این کار در شأن گیتی پسند و بازیکنان مان نخواهد بود. نیمه دوم بازی با حفاری با اتفاقاتی که رخ داد، از فوتسال دور شد و روح ورزش آسیب دید.

عراقی زاده: دل مان بخواهد، جوی بدتر از اهواز ایجاد می کنیم

خیال دوستان مان در تیم حفاری راحت باشد سرمربی گیتی پسند با اشاره به پرتاب سه نارنجک و چند بطری آب به زمین و وقفه 20 دقیقه ای در مسابقه اظهار داشت: ما به دنبال جبران آن اتفاقات نیستیم و به دوستان مان در تیم حفاری می گوییم خیال شان راحت باشد. اگر هواداران ما بخواهند چنین حوادثی را تکرار کنند، به ضرر خودمان خواهد بود و تماشاگران گیتی پسند در روز پنجشنبه، تنها تیم خود را تشویق می کنند.

اگر سلیمانی فنی بود، فوتسال ایران چنین شرایطی نداشت لک درباره اظهارات کاظم سلیمانی، دبیر کمیته فوتسال که گفته بود حفاری از لحاظ فنی تیم بهتری بود و پیروز شد، تصریح کرد: سلیمانی آدمی فنی نیست که اگر فنی بود، فوتسال کشور در چنین شرایطی قرار نداشت. ما مقابل حفاری شرایط دیدارهای گذشته را نداشتیم، اما این قدر فرصت ایجاد کردیم که فکر می کنم حق مان شکست نبود. به سلیمانی پیشنهاد می کنم بیاید و دو نفری بازی را تماشا کنیم.

فوتسال را می فهمیم و اولین بار نیست که شکست می خوریم «سلیمانی در مسائل فنی مشکل دارد و قانون پلی آف را نمی داند.»، وی ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: وسط بازی مقابل حفاری به ما گفتند با تساوی در مجموع دو بازی رفت و برگشت، تیم برنده با ضربات پنالتی تعیین می شود. ما از طریق مدیریت باشگاه به آقایان تفهیم کردیم که اشتباه می کنید. ما اولین بار نیست که شکست می خوریم و فوتسال را می فهمیم، اما بحث مان این بود که با زدن نارنجک، مسئول برگزاری مسابقه باید بازی را قطع کند.

بیانیه باشگاه گیتی پسند در واکنش به اتفاقات دیدار با حفاری

از محرومیت حفاری چه سودی می بریم؟ سرمربی گیتی پسند با ابراز گلایه از قطع نشدن مسابقه با وجود ادامه حواشی رخ داده در بازی اظهار داشت: دوستان می خواستند به هر شکلی بازی را تمام کنند و دوست داشتند بازی ادامه یابد و بعد به کمیته انضباطی گزارش دهند. وقتی متوجه فشار می شوید، باید یک یا دو بار تذکر دهید و در صورت تکرار اتفاقات، بازی را قطع کنید. اگر کمیته انضباطی با گزارش ناظران مسابقه، حفاری را به یک جلسه محرومیت از بازی خانگی محکوم کند، ما که در یک بازی حذفی آسیب دیده ایم چه سودی می بریم؟ اگر در زمان انفجار اولین نارنجک بازی قطع می شد، اتفاقات بعدی رخ نمی داد.

اگر دوستان این حوادث را «اتفاق» می دانستند، فوتسال ایران چنین شرایطی نداشت لک با درخواست از مدیران کمیته فوتسال برای بر عهده گرفتن مسئولیت کار خود گفت: وقتی متخلف می بیند کسی با او برخورد نمی کند، به تخلفش ادامه می دهد. آیا چند مأمور نیروی انتظامی نمی توانستند جلوی تماشاگران را بگیرند؟ چند بازیکن ما مجبور شدند به رختکن داوران پناه ببرند. اگر این دوستان این حوادث را «اتفاق» می دانستند، شرایط فوتسال کشور این گونه نبود. اگر یک نارنجک در سالن پیروزی اصفهان به زمین بخورد، زمین و زمان را به هم می دوزند.

در فوتسال ما قحط الرجال است و از افراد پیشکسوت و تحصیلکرده مدیریت ورزشی استفاده نمی شود وی با اشاره به احکام صادره علیه تیم اصفهانی توسط فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در دو سالی که در گیتی پسند بودم، احکام کمیته انضباطی در اولین فرصت علیه ما صادر شد. با کمترین اتفاق، قانون را برای مصلحت فوتسال زیر پا گذاشتند و علیه ما حکم دادند، اما جای دیگر اتفاقات بدتری می افتد و برای کسی مهم نیست. متأسفم که این قدر در فوتسال ما قحط الرجال است و از افراد پیشکسوت و تحصیلکرده مدیریت ورزشی استفاده نمی شود.

افراد هیئت رئیسه بررسی می کردند بازی تیم های شان با کدام تیم به سود آنهاست سرمربی گیتی پسند با اشاره به تغییر چندباره قوانین پلی آف لیگ برتر فوتسال خاطرنشان کرد: چند نفر از آقایان در هیئت رئیسه هم که تیم های شان در پلی آف بودند، بررسی می کردند که رویارویی با کدام تیم به نفع آنهاست! تساوی در مرحله قبل باعث می شد که ضربات پنالتی تیم برنده را تعیین کند. در مرحله دوم باید تفاضل گل محسوب شود و نباید پنالتی داشته باشد. الان اگر ما 2 بر یک پیروز شویم، باید پنالتی بزنیم و گل زده در خانه حریف اهمیت ندارد. متأسفانه همه تصمیم گرفته اند که تیم های صدرنشین در مرحله پلی آف آسیب ببینند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: