خبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون| محمدرضا شریفی‌نیا مهمان امشب «خیابان جام‌جم»/ دبیر جشنواره جام‌جم: بازار در تلویزیون ایجاد می‌شود

کدخبر: 2311318

احمدی افزادی با اشاره به ایجاد بازار در تلویزیون گفت: از متخصصان و کارشناسان دعوت شده تا فضایی را برای عرضه محصولات فرهنگی تلویزیون فراهم آورند؛ این بازار مقدمه‌ای برای حضور در کشورهای اسلامی، منطقه، فرامنطقه و ... خواهد بود.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می آید که در این بسته خبری مروری بر آن ها داریم:

بازیگر سریال «بی قرار» در «خیابان جام جم»

«خیابان جام جم» امشب میزبان نجم الدین شریعتی(مجری سمت خدا(،کیاداود اسفندیاری(مجری حرف حساب)، محمدرضا شریفی نیا(بازیگر سریال بیقرار)، سیدعبدالمجید رکنی(تهیه کننده سمت خدا) خواهد بود. این مهمانان با حضور در برنامه نظرات خود را درباره جشنواره جام جم بیان می کنند.

برنامه «خیابان جام جم» به تهیه کنندگی کیوان بخشی و با اجرای امیر جوشقانی در چهل شب به اخبار کمیسیون های مختلف پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم و معرفی تولیدات سیما می پردازد.

«خیابان جام جم» امشب ساعت 19 از شبکه پنج سیما و 20 از شبکه هفت سیما روی آنتن خواهد رفت.

ایجاد بازار در تلویزیون به روایت دبیر جشنواره جام جم

مسعود احمدی افزادی دبیر پنجمین جشنواره جام جم سیما با تشریح اهداف، برنامه ها و اقدامات پنجمین جشنواره تلویزیون بر تلاش زنجیره ای بزرگ از کارکنان این رسانه تاکید کرد و همکاران خود را در اقصی نقاط کشور به عنوان برندگان اصلی این رقابت نفس گیر دانست.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی برنامه سازان در زمینه تولیدات تلویزیونی گفت: رسانه ملی از شفاف ترین سازمان های کشور و متعلق به عموم مردم است. دیده شدن مردم در تمامی برنامه ها هنر ماست. در تلویزیون جلوه گری وجود ندارد و تمام عشق، کیف و حال، لذت و شور و زندگی ما در ایجاد همین احساسات مشابه در مردم است.

وی برگزاری جشنواره را فرصتی برای نمایش تلاش فرزندان مردم در رسانه ملی توصیف کرد و افزود: مردم باید بدانند تلاشگران ما تنها افرادی که جلوی دوربین می آیند؛ نیستند. در هر برنامه افراد زیادی پشت دوربین، در رژی پخش، ارتفاعات صعب العبور و مناطق گرم و خشک در حال فعالیت هستند. دوستانی که در کوه سنگر اردبیل، کوه موند بوشهر، دراز نو گلستان و... در نگهداری و حفظ ایستگاه ها نقشی موثر دارند. اگر پیشانی دنیای مدرن را سرعت بدانیم، ما به عنوان رسانه ملی پیشانی سرعت هستیم.

راه یابی 17 اثر نمایشی به بخش مسابقه

دبیر جشنواره جام جم در ادامه تاکید کرد: تلویزیون با تمام قدمتش، جشنواره ای کودک دارد که توانسته، تنها تکریم و تجلیل تعدادی از قالب های برنامه سازی را در دستور کار خود قراردهد. به همین دلیل تنها تعدادی از قالب های برنامه سازی به مسابقه گذاشته می شود. به عنوان مثال تنها 17 مجموعه نمایشی از میان انبوه سریال های دیدنی به انتخاب داوران سیما فیلم به بخش مسابقه راه یافته اند.

وی پیشرفت مسابقات تلویزیونی در طول چند سال اخیر را نشانه جهش برنامه سازی در تلویزیونی دانست و افزود: شبکه نسیم متولی بخش مسابقات تلویزیونی بوده است. مسابقاتی که در این مدت بینندگان و علاقمندان بسیاری داشته و مورد اقبال بوده است. البته تنها برنامه هایی که در طول سال روی آنتن یکی از شبکه های تلویزیونی رفته باشد؛ در این جشنواره به داوری گذاشته می شود.

احمدی افزادی به بینندگان تلویزیون نوید داد که به زودی اخباری از آغاز تولید سریال های ویژه الف نظیر سلمان فارسی و حضرت موسی(ع) اعلام می شود و اضافه کرد: در بخش پویانمایینیز قدم های خوبی برداشته شده است و امروز شاهد تولید مجموعه های انیمیشن جذابی هستیم. مرکز صبا با جذب جوانان خوش فکر توانست موفقیت های خوبی کسب نماید.

وی افزوده شدن برنامه های ترکیبی به بخش های رقابتی جشنواره را فرصتی برای این قالب تولیدی دانست و گفت: عوامل و برنامه سازانی که در گروه های اصطلاحا جیم و دال تولید دارند، همکارانی هستند که در تمامی عرصه های ملی و مذهبی حضور داشته و در تلاشی شبانه روزی هستند. این همکاران در تمامی حوزه ها اعم از ورزشی، کودک و مناسبتی حضوری مداوم دارند و امسال فرصت شرکت در این رقابت ها را پیدا کرده اند.

فضای مجازی عنوان دیگری بود که دبیرجشنواره از آن به عنوان بخش جدید جشنواره یاد کرد و گفت: امروزه دیگر تلویزیون هایی با مدیوم برودکست بدون رقیب نیستند و فضای مجازی فرصتی است که نباید از آن غافل شد. این بخش به اداره کل اطلاعات و برنامه ریزی سپرده شده است و باید دید شبکه های مختلف تا چه حد در این فضا موفق عمل کرده اند.

صداهای مانا در رقابتی ماندگار

وی حضور صداهای ماندگار و خاطره انگیز را از دیگر بخش های جشنواره معرفی کرد و گفت: حضور دوبلورها در بخش مسابقه به عنوان صداهایی که با آن بزرگ شده ایم ولی چهره آنها را نمی شناسیم؛ از اتفاقات خوب این دوره به شمار می رود. از آنجا که ما بالاترین ظرفیت صدا را در خاورمیانه داریم این افراد به جشنواره اعتلایی مضاعف خواهند داد.این بخش در مرکز تولید و فنی سیما مدیریت می شود.

احمدی افزادی با نام بردن از بزرگانی که در این عرصه فعال هستند تاکید کرد: کمیسیون انتخاب مردمی مهمترین بخش ما به شمار می رود. برنامه هایی که براساس نظرسنجی های انتخاب شده اند؛ در معرض اراء عموم قرار می گیرند. در این بخش با توجه به حجم بالای اقبال مردم نسبت به برنامه ها بنا شد، تا کار درعناوین مختلف دنبال شود. به عنوان مثال بازیگران سریال ها، مجریان، تیتراژهای با کلام در معرض رای گیری قرار گرفت.

وی شبکه پنج را آشیانه محوری جشنواره خواند و افزود: برنامه های خاص جشنواره تا ساعت 19 در این شبکه جانمایی شده است پس از آن به شبکه آموزش به عنوان آشیانه مکمل ارجاع می شوند و در ادامه حدود ساعت 24 در شبکه یک ادامه می یابد. با گردش برنامه ها در شبکه های مختلف فرصتی برابر در اختیار تولیدات قرار می گیرد.

دکتر افزادی با تشریح نحوه اعلام رای های مردم گفت: #222*3* وارد یک اپلیکیشن می شود و با #900*3* می توان به برنامه های دلخواه رای داد. ما رسانه ای مردم پایه هستیم که هرقدر به آنها نزدیک شویم موفق تر هستیم. تلویزیون نماد و نمود مردم است و تلاش دارد تا حدامکان نظرات آنها را لحاظ کند.

وی در ادامه به ایجاد بازار در تلویزیون اشاره کرد و گفت: به همین منظور از متخصصان و کارشناسان دعوت شده تا فضایی را برای عرضه محصولات فرهنگی تلویزیون فراهم آورند. این بازار مقدمه ای برای حضور در کشورهای اسلامی، منطقه، فرامنطقه و ... خواهد بود.

مدیر شبکه آموزش جشنواره را محملی افتخارآمیز خواند و گفت: به دنبال تفاخر نیستیم بلکه می خواهیم تولیداتمان را افتخاری در برنامه سازی برای مخاطب بدانیم. کار ما نمایشی نیست و تلاش داریم تا در نهایت خضوع برای بیننده کار کنیم.

وی در پایان با از برگزاری اختتامیه این جشنواره در نیمه دوم اسفندماه خبر داد و افزود: باتوجه به استقبال گسترده برنامه سازان وافزایش آثار ارسال شده هیأت های انتخاب به کمیسیون های ده گانه، بسیاری از کارشناسان و اعضای شورای سیاست گذاری برای پرهیز از تعجیل در داوری آثار، خواستار اختصاص زمان و فرصت بیشتر برای بررسی دقیق تر آثار ارسالی شدند، به همین دلیل مراسم اختتامیه به نیمه دوم اسفندماه انتقال یافت.

«پایش» میزبان کارآفرینان برتر کشور

برنامه امشب «پایش» میزبان چهار کارآفرین برتر کشور در حوزه های مختلف خواهد بود که ضمن معرفی کسب و کار خود، به بیان رموز موفقیت و همچنین موانع پیش روی کسب و کار خود خواهند پرداخت. محمدرضا دیانی، علیرضا نبی، سید محمد موسوی و رضا حمیدی از برترین کارآفرینان برتر کشور هستند که در «پایش» حضور خواهند داشت.

همچنین به مناسبت سالروز ابلاغ سیاست های کلی «اقتصاد مقاومتی» ، شاخص های اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در این برنامه مورد واکاوی قرار خواهد گرفت.

در سوال نظرسنجی برنامه این هفته هم از بینندگان پرسیده شده است: اگر بخواهید یک میلیارد تومان را 5 ساله سرمایه گذاری کنید، کدام راه را انتخاب می کنید؟ 1. خریدسهام 2. دلالی 3. سپرده گذاری در بانک 4. کارآفرینی.

برنامه «پایش» امشب ساعت 23 روی آنتن شبکه یک می‎رود.

«آینده ایران» روی آنتن شبکه چهار

در آستانه جشن چهل سالگی و ورود به دهه پنجم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، مجموعه تلویزیونی آینده ایران در 30 قسمت 60 دقیقه ای در قالب درس گفتارهایی با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، کارنامه چهل ساله جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف را بررسی می کند.

دین و دینداری، زن و خانواده، اقتصاد، عدالت اجتماعی، خِرَد رسانه ای، فرهنگ، علوم انسانی اسلامی، چالش ها و چشم اندازهای تمدنی، آسیب های اجتماعی، رابطه ایران و آمریکا، انقلاب اسلامی، پیشران های تحول، حوزه و روحانیت از جمله محورهایی است که در این برنامه بررسی می شود.

آیت الله سیدمهدی میرباقری، حجت الاسلام حبیب الله بابایی، حجت الاسلام علیرضا پیروزمند، حجت الاسلام احمد رهدار، حجت الاسلام محمدرضا زیبایی نژاد، دکتر فؤاد ایزدی، سیدمحسن بنی هاشمی، سیداحسان خاندوزی، حسن سبحانی، علیرضا شجاعی زند، ابراهیم فیاض، عبدالحسین کلانتری، اردشیر گراوند، فرشاد مهدی پور، موسی نجفی از جمله اساتید و کارشناسان این برنامه تلویزیونی هستند.

چارچوب های نظری و تحلیلی گوناگون چه نگاه و نظری به آینده ایران دارند؟ آیا شواهد کنونی بدین معناست که آینده ایران مبهم، سیاه و یأس آلود است؟ آیا می توان صرفاً با اتکا به گذشته شکوهمند ایران، آینده آن را هم تضمین شده و روشن تلقی کرد؟ از جمله سوالاتی است که «آینده ایران» به آنها پاسخ می دهد.

«آینده ایران» به تهیه کنندگی سیدشهاب لاجوردی و کارگردانی سید احمد حسینی به سردبیری مهران مظفری نیا، از سه شنبه 30 بهمن، هر روز ساعت 17 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

معاون سیما: سلمان فارسی و موسی(ع) در اولویت برنامه های تلویزیون است

مسابقات تلویزیونی و تاک شوهای شبانه به شبکه یک اضافه می شوند/ برنامه تحویل سال با اجرای علی ضیاء چهره سال را از مردم انتخاب می کند

کوروش تهامی: دغدغه مندی، تلویزیون را به روزهای اوج برمی گرداند

بحران فرونشست زمین در تهران و ایران روی آنتن «تهران 20»

تهران بیست 28بهمن ماه در تکمیل برنامه شب گذشته، با حضور رضا شهبازی مدیرکل دفتر مخاطرات زمین شناسی و عباس بحرودی، کارشناس زمین شناسی به معضل جدی فرونشست در تهران و ایران خواهد پرداخت.

تهران بیست با اجرای "محمد دلاوری" در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته و طبق روال معمول، راس ساعت20 از شبکه 5 سیما میهمان خانه های مردم ایران خواهد بود. این برنامه به تهیه کنندگی محمد علی بازی کاری از گروه تهران و شهروندی ساعت 20 روانه آنتن شبکه پنج سیما می شود.

بحث و بررسی بیانیه گام دوم انقلاب در شبکه سه

بیانیه «گام دوم انقلاب» به عنوان موضوع ویژه در دستور کار برنامه تلویزیونی «رادیکال3» قرار گرفته و از سی ام بهمن ماه هر شب از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

در این برنامه سوالات و نقطه نظرات ارسالی بینندگان شبکه سه سیما از استادان و هیئت علمی دانشگاه ها پرسیده خواهد شد و جوانان و دانشجویان درباره بیانیه «گام دوم انقلاب» بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

این ویژه برنامه، کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما است که به نویسندگی رضا کردلو، کارگردانی علی زندیه و با اجرای سجاد بلوکات تولید و پخش خواهد شد.

از «انتخابات استانی تا سیاست های کلی انتخابات» در شبکه 4 /در این.ج.ا بررسی می شود: جایگاه مردم در حکمرانی انقلاب اسلامی در دهه پنجم انقلاب

مردم سالاری در دهه پنجم انقلاب به «این.ج.ا» رسید

همزمان با ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی بررسی جایگاه مردم در حکمرانی انقلاب اسلامی و تغییرات نقش مردم در انتخابات یکی از چالش های جدی این دهه است و جریان های مختلف فکری و سیاسی با رویکردی متفاوت به این مساله می اندیشند.

استانی شدن انتخابات و همچنین بررسی چشم انداز مردم سالاری در سیاست های کلی انتخابات موضوعی است که امشب با حضور دکتر مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس و دبیر کل حزب مردم سالاری و دکتر محمدرضا مرندی، استاد دانشگاه و دبیر همایش ملی مردم سالاری دینی در رسانه ملی به بحث گذاشته می شود.

برنامه «این. ج.ا» با اجرای محمد لسانی امشب بیست و هشتم بهمن ماه از ساعت 21 به صورت زنده از شبکه چهار سیما به روی آنتن می رود. علاقه مندان می توانند تکرار این برنامه را جمعه آتی در ساعت 17:30 از همین شبکه تماشا کنند.

«شبرنگ» برنامه جدید شبکه امید

در برنامه امشب «شبرنگ»، کاربرد فناوری فضایی در زمینه های مختلف با حضور حسین نجاران ، مدیر روابط عمومی سازمان فضایی ایران و زهرا منصوری کارشناس سازمان فضایی به بحث و برسی در این زمینه خواهند پرداخت. در آیتم آموزش برنامه امروز، درباره کسوف صحبت می شود.

در بخش معرفی کتاب نیز کتاب ستارگان و شگفتی های جهان تالیف حمید تقی زاده معرفی می شود. اخبار هفته هم یکی از بخش های امروز برنامه است که خبرهای مربوط به رقابت مسیه و پایان ماموریت مریخ نورد به اطلاع علاقمندان این برنامه خواهد رسید. این قسمت از برنامه «شبرنگ» در خود سازمان فضایی ایران برای درک بهتر مخاطبان تصویربرداری و تهیه شده است.

برنامه «شبرنگ» با موضوعات نجوم، کهکشان ها و اجرام آسمانی به تهیه کنندگی مهشید قاسم زاده هر هفته روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت 20:30 روی آنتن شبکه امید پخش می شود.

«پنج ستاره» به آنتن جام جم تلویزیون می رسد

فیلم سینمایی «پنج ستاره» به کارگردانی مهشید افشار زاده از جام جم پخش می شود . این فیلم داستان دختر دانشجویی است که در کنار مادرش در یک هتل پنج ستاره مشغول به کار می شود، تا اینکه ساعت یکی از میهمانان خاص هتل گم می شود . شهاب حسینی، سحر قریشی، همایون ارشادی، امید روحانی، دیبا زاهدی و شیرین بختیاری از جمله نقش آفرینان این فیلم می باشند .

مهشید افشاز زاده کارگردان اثر یاد شده هستند و امیر سماواتی نیز تهیه کنندگی آن را برعهده داشته است . «پنج ستاره» یک شنبه بیست و هشتم بهمن ماه ساعت 19 به وقت تهران از جام جم پخش شده و روز بعد در ساعت های 03:30 و 11:30 دقیقه باز پخش می شود.

مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز کرمانشاه منصوب شد

رئیس سازمان صدا و سیما به پیشنهاد معاون اموراستان ها در حکمی افشین امیری را به عنوان مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز کرمانشاه منصوب کرد. معاون امور استان های سازمان صدا و سیما در مراسم معارفه مدیرکل جدید مرکز کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه با مردمان صبور و مقاومش 8 سال درگیر جنگ تحمیلی بود و اخیرا نیز زلزله تألمات روحی زیادی در این استان پدید آورد.

علی دارابی با بیان اینکه با همکاری استاندار کرمانشاه قرار بر این است برای افزایش نشاط اجتماعی در این استان جشنواره پویانمایی سال آینده در استان کرمانشاه برگزارشود گفت: استان کرمانشاه باید از این فرصت برای معرفی ظرفیت های کرمانشاه به نحو احسن استفاده نماید.

وی افزود: هنرمندانی که از سراسر کشور در این جشنواره شرکت می کنند می توانند بعنوان سفیرانی برای معرفی پتانسیل های کرمانشاه در زمینه های گوناگون عمل کنند و این جشنواره سالیان متمادی در اذهان مردم باقی بماند.

دکتر دارابی از تلاش های رضا رحیمی مدیرکل پیشین صدا و سیمای مرکز کرمانشاه قدردانی و با حکم ریاست سازمان افشین امیری را بعنوان مدیرکل جدید این مرکز معرفی کرد.

استاندار کرمانشاه نیز ضمن تشکر از رسانه ملی برای پوشش حضور با شکوه مردم در راهپیمایی 22بهمن گفت: صدا و سیما یکی از اثرگذارترین ظرفیتها برای توسعه یک استان است که می تواند با همکاری مردم تهدیدها را به فرصت تبدیل کند که در بحث زلزله سال گذشته این موضوع را شاهد بودیم.

وی ابراز امیدواری کرد بتوان توانمندی های این استان را در سال 98 به خوبی معرفی و موانع سرمایه گذاری در استان را بر طرف کنیم و صدا و سیما در این زمینه نقش بسزایی دارد.

استاندار کرمانشاه همچنین به برگزاری جشنواره پویانمایی که سال آینده در کرمانشاه برگزار می شود اشاره کرد و افزود: سعی ما این است که با همکاری صدا و سیما با برگزاری این جشنواره یک نشاط اجتماعی و آرامش روانی را برای مردم استان بخصوص مناطق زلزله زده به ارمغان آوریم.

افشین امیری مدیر کل جدید مرکز کرمانشاه نیز از رسانه ملی به عنوان یکی از ارکان اصلی جامعه یاد کرد وگفت: شبکه زاگرس پتانسیل های خوبی در زمینه نیروی انسانی دارد و امیدوارم با همکاری همه عزیزان در صدا و سیمای مرکز کرمانشاه و مسئولان استانی منشاء خدمات موثری در حوزه ای رسانه ای استان باشیم.

رحیمی مدیر کل سابق صدا و سیما ی مرکز کرمانشاه هم با بیان اینکه در زلزله سال گذشته نیروهای پرتوان صدا و سیمای مرکزکرمانشاه سهم به سزایی در انتشار اخبار زلزله و مخابره آن به کل کشور برعهده داشتند خاطرنشان کرد: با اطلاع رسانی به موقع صدا و سیما خیل عظیم کمک های مردمی و دولتی از سراسر کشور به سمت مناطق زلزله زده سرازیر شد و به سرعت رسیدگی به امور مردم در این مناطق آغاز شد.

از تنبیه تا کودک آزاری روی آنتن شبکه سلامت

«حال خوب» در برنامه این هفته خود به بررسی تنبیه به عنوان راهکاری برای تربیت فرزندان و آزار فیزیکی کودکان به عنوان آسیبی اجتماعی می پردازد. برنامه «حال خوب» در هفته پیش رو تحلیلی مشخص از طرح واره تنبیه ارائه می کند. به همین منظور دکتر مونا چراغی امروز تلاش می کند به بررسی طرح واره تنبیه از دیدگاه والدین و نتایج ان از نگاه کارشناسان بپردازد. اثرات کوتاه مدت و درازمدت تنبیه و روش های کنترل و مقابله آن از دیگر موضوعات این برنامه خواهد بود.

ضرب و جرح و آزار فیزیکی کودکان موضوع برنامه «حال خوب» در روز دوشنبه است. در این برنامه دکتر علیمحمد زنگانه مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و دکتر مهرداد کاظم زاده متخصص سلامت جنسی حضور دارند و در مورد آزار فیزیکی کودکان و قوانین حمایت از آنان سخن می گویند.

علی بابایی زاد روانشناس در برنامه سه شنبه 30 بهمن به بررسی و تحلیل پیش نویس های زندگی می پردازد. در این برنامه بازی کودکان و تاثیر آن بر یادگیری نقش اجتماعی هر فرد به بحث گذاشته می شود. چهارشنبه 1 اسفند ماه برنامه میزبان دکتر فروغ جعفری است تا با اشاره به روانشناسی موفقیت مبحث تفکر نقاد را مطرح کرده و این موضوع را به چالش کشد.

برنامه «حال خوب» در پایان هفته با دعوت از فرحناز کیان ارثی روانشناس کودک و نوجوان تلاش می کند از تعامل با نوجوانان سخن گفته و تکنیک های کاهشی ماندن در خانه را معرفی کند.

گفتنی است «حال خوب» برنامه ای گفت و گو محور است که با دعوت از کارشناسان حوزه روانشناسی به ترویج دید مثبت نگر، کاهش تنش های رفتاری در زندگی اجتماعی و تلطیف روابط انسانی می پردازد. این برنامه یکشنبه تا پنجشنبه ساعت 21 از شبکه سلامت پخش می شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: