مجرمان به فضای مجازی کوچ کرده‌اند/ رشد ۸۰ درصدی جرایم فضای مجازی در تهران

کدخبر: 2311287

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه مجرمان به فضای مجازی کوچ کرده‌اند، از رشد ۸۰ درصدی وقوع جرایم در فضای مجازی در تهران خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار حسین رحیمی بعدازظهر امروز در نشست تخصصی پیگیری جرایم سایبری در حوزه بانکداری الکترونیک ضمن تسلیت شهادت جمعی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه تروریستی، اظهار کرد: نیروی انتظامی در بخشهای مختلف از نقطه صفر مرزی تا قلب شهرها مجاهدات می کند و با توجه به روند رو به رشد فضای مجازی، در سالهای اخیر اقدام به تشکیل پلیس فتا کردیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: امروز مدعی هستیم که نیروی انتظامی اشراف بی نظیری در فضای مجازی سراسر کشور دارد، یکی از جرایمی که در صدر همه جرایم در فضای مجازی قرار دارد، جرایم مرتبط با مسائل اقتصادی است، بالغ بر 40 درصد برداشتهای غیرقانونی و 20 درصد کلاهبرداری ها در فضای مجازی رخ می دهد.

وی تصریح کرد: پلیس فتا با برگزاری کلاسهای مختلف تلاش بر این دارد که آگاهی را بالا ببرد، امروز بالغ بر 70 درصد جرایم فضای مجازی در تهران بزرگ کشف شده است، پلیس تلاش می کند با همکاری تمام دستگاه ها، اقدامات ارزشمندی را انجام دهد.

رحیمی با بیان اینکه مجرمان به فضای مجازی کوچ کردند، گفت: امسال وقوع جرایم در فضای مجازی در تهران 80 درصد رشد داشت، در بخش برخورد با فسادهای کلان، پلیس تهران بزرگ به 20 پرونده رسیدگی کرد.

تهدید در فضای مجازی چگونه قابل پیگرد است؟

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: