هشدار محسنی‌اژه‌ای به زندانیان مشمول عفو/ احتمال اعلام عفو مجدد تا ماه رمضان

کدخبر: 2311233

سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: ممکن است شیطان سراغ عفوشدگان بیاید و مرتکب جرم شوند، در اینصورت مجازاتشان سنگین‌تر است و دیگر نمی‌توانند از عفو بهره‌مند شوند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام محسنی اژه ای در ادامه نشست خبری امروز خود اظهار کرد: جمهوری اسلامی با همه دشمنی های استکبار و آمریکا از اقتدار و امنیت بالایی برخوردار است. در این شرایط و در چهلمین سال پیروزی انقلاب، جمهوری اسلامی خواست با نشان دادن گوشهای از رأفت اسلامی عفو گستردهای اعلام کند و دستورالعملی برای عفو تمام یا بخشی از مجازاتها و یا تخفیف مجازات تهیه شد.

وی درباره اهداف اعلام عفو و اینکه این عفو باید، فرصت اصلاح برای مشمولان در خدمت به جامعه باشد گفت: کمک به خانواده زندانیان و جلوگیری از فروپاشی خانواده از دیگر اهداف این عفو بود. البته کسانی که ممکن است عفو آنها خللی به آرامش و امنیت عمومی باید مورد دقت قرار بگیرند. اگر کسانی احساس میکنند که جزو مستثنیات نیستند و میتوانند از عفو برخوردار شوند به شماره 129 و دفتر ما اطلاع دهند بررسی می کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه تا ماه رمضان هم چند مناسبت داریم که افراد دیگری ممکن است مشمول عفو باشند که لیست آنها را هم به مقام معظم رهبری پیشنهاد خواهیم داد گفت: هشدار میدهم ممکن است شیطان سراغ عفوشدگان بیاید و مرتکب جرم شوند، در این صورت مجازاتشان سنگینتر است و دیگر نمیتوانند از عفو بهرهمند شوند، دست رد به سینه شیطان بزنند و خانواده های آنها هم کمک و مراقبت کنند.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: این حدود 50 هزار نفر دفعتا آزاد نمی شوند و به همین دلیل نمیتوانم الان عدد دقیقی از مشمولان عفو اعلام کنم. برخی که در زندان نیستند اصلا زندان نمیروند، برخی حبس شان تقلیل یافته و مدتی بعد آزاد میشوند، برخی مجازات نقدی داشتند که پرداخت نکرده بودند و دیگر به خاطر آن زندان نمیروند و برخی هم شلاق داشتند که آن هم اجرا نمیشود.برخی هم شاکی خصوصی دارند که اگر تا تاریخ اعلام شده نتوانند رضایت بگیرند به زندان میروند، از شاکیان هم خواهش میکنم سخت نگیرند و ریشسفیدها هم پادر میانی کنند.

تعداد قابل توجهی محکوم موادمخدر مشمول عفو می شوند/تأیید ورود پول های مشکوک به سینما/افزایش تعداد خودروهای وارداتی غیرقانونی

شرایط اجرای عفو عمومی و خصوصی زندانیان

جزئیات و چگونگی نحوه اجرای عفو و تخفیف مجازات محکومان اعلام شد

حدود 50 هزار زندانی مشمول عفو گسترده می شوند

رئیس قوه قضاییه: پیشنهاد اعلام عفو گسترده زندانیان در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: