انتقاد فراهانی از تبعیض در تخصیص سرانه بین شهروندان شمال و جنوب تهران

کدخبر: 2311176

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان تذکر پیش از دستور صحن علنی با اشاره به لزوم ارائه جدول بهای خدمات قابل ارائه، خواستار انجام تکالیف قانونی از سوی شهرداری تهران شد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مجید فراهانی در جریان صد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در خصوص لزوم ارائه جدول بهای خدمات قابل ارائه از سوی شهرداری در چارچوب تبصره های بودجه سال 1398 بر اساس الزام شورا تذکر داد.

وی در این زمینه گفت: هرچند انسجام بخشی به تبصره های بودجه پیشنهادی سال 1398 شهرداری تهران و استفاده از الگوی سیاست ها و الزامات تدوین بودجه سال 1398 مصوب شورای اسلامی شهر تهران در انضباط بخشی به تبصرهها قابل تقدیر است، اما بی توجهی شهرداری تهران در ارائه بند 1.2 بخش الف سرفصل های لایحه بودجه مطابق مصوبه «سیاست های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 1398 شهرداری تهران» که در این بند بر ارائه "جدول بهای خدمات قابل ارائه از سوی شهرداری، سازمان ها، شرکت ها و مؤسسات وابسته باید در قالب یکی از تبصره های بودجه" تاکید شده بود، زمینهساز دوباره کاری شورا را فراهم می کند.

فراهانی افزود: برهمین اساس و به منظور استفاده بهینه از فرصت بررسی بودجه و لزوم تعیین بهای خدمات در قالب یکی از تبصرههای بودجه، لازم است شهرداری نسبت به اجرای تکلیف قانونی خود اقدام و فهرست بهای خدمات و فعالیت های اثرگذار بر بودجه را ارائه کند، تا در جریان بررسی تبصره ها این نرخ ها بررسی و به تصویب برسد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در غیر اینصورت موکول کردن این نرخ گذاری به طول سال 1398 یا الزام شهرداری به ارائه آن در اصلاحیه بودجه زمینهساز اتلاف منابع شهرداری و تحمیل هزینه های سنگین ناشی از اختلاف بهای دریافتی از شهروندان و قیمت تمام شده واقعی و تحمیل زیان به شهرداری می شود.

وی ادامه داد: بدون شک این غفلت و عدم توجه به الزام شورا که در دو مصوبه «سیاست های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 1398 شهرداری تهران» و «الزام شهرداری تهران در سامان بخشیدن به ارایه لایحه عوارض و نرخ بهای خدمات» توسط مدیران شهرداری تهران زمینه ساز کج کارکردی مالی و تحمیل زیان جدی به شهرداری خواهد بود و لازم است این تفکر و رفتار اشتباه از سوی شهرداری اصلاح شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: برهمین اساس در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «لزوم ارائه جدول بهای خدمات قابل ارائه از سوی شهرداری در چارچوب تبصره های بودجه سال 1398 بر اساس الزام شورا» به شهرداری تهران تذکر می دهم.

فراهانی در پایان افزود: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام حناچی شهردار تهران در ارائه هر چه سریعتر این بخش از تبصره های بودجه و همراهی شما همکاران محترم در جریان بررسی و تصویب بودجه سال 1398 به روند تبعیض و تفاوت بعضا دو برابری سرانه بودجه یک شهروند ساکن در مناطق شمالی شهر در مقایسه با شهروند ساکن در سایر مناطق تهران پایان دهیم و برای تهران زندگی اقدامی شایسته انجام دهیم.

مردم تهران قربانی بی تدبیری دولت با عدم پرداخت "مطالبات بودجه حمل و نقل عمومی"

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: