گوشت موردنیاز ۶ ماه استان تهران در گمرک؛ چرا به تعزیرات گزارش نشد؟

کدخبر: 2309483

معاون فنی گمرک ایران از عدم اظهار بیش از ۱۷ هزار تن گوشت در گمرک شهید رجایی خبر داده است؛‌ در حالی که این حجم گوشت، به تنهایی جوابگوی گوشت مصرفی حدود ۶ ماه استان تهران است اما تاکنون خبری از ترخیص و توزیع آن در شبکه نیست.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، مهرداد ارونقی معاون فنی گمرک ایران صبح امروز ضمن اشاره به انجام تشریفات قانونی ترخیص 2.5 هزار تن گوشت، از عدم اظهار بیش از 17 هزار تن انواع گوشت در گمرک شهید رجایی بندر عباس خبر داد.

بررسی ها نشان می دهد، در حال حاضر تعداد 619 کانتینر گوشت در منطقۀ ویژه اقتصادی شهید رجائی دپو شده است. این میزان کانتینر گوشت حاوی حدود 17 هزار تن گوشت است.

برای اینکه واقعیت تکان دهنده این حجم از گوشت های دپو شده در کانیتنرهای گمرک شهید رجایی را بیشتر درک کنیم کافی است بدانیم طبق گزارش های اعلامی، مصرف روزانه گوشت در استان تهران (پرمصرف ترین استان کشور) 100 تن است و اگر سهم گوشت قرمز تولید داخل را کنار بگذاریم، این میزان گوشت دپو شده فقط در گمرک شهید رجایی می تواند جوابگوی نیاز 6 ماهه استان تهران به گوشت قرمز را برآورده کند.

این در حالی است که با وجود اعلام جزئیات درباره این محموله های گوشت، از جمله تخصیص ارز 4200 تومانی به آنها، به جای اینکه مسئولان گمرک یا بندر شهید رجایی به سرعت هم واردکنندگان را برای ترخیص محموله و توزیع در بازار تحت فشار بگذارند یا از نهادهای نظارتی درخواست ورود و پیگیری ماجرا را داشته باشند، خبر می رسد که تمام یخچال های این کانتینرها به برق وصل هستند و این یعنی خیال راحت وارکنندگان از سلامت گوشت هایی که معلوم نیست چه زمانی قرار است به دست مصرف کننده برسد. گوشت هایی که هرچند با ارز دولتی 4200 تومانی وارد می شوند اما تجربه گشت های دادستانی و تعزیرات در یک ماه اخیر نشان داده که برخی از توزیع کنندگان و واردکنندگان بدشان نمی آید این کالای اساسی و موردنیاز مردم را خارج از شبکه ای که دولت تعیین کرده، عرضه کنند.

پیگیری خبرنگار تسنیم از سازمان تعزیرات حکومتی نیز حاکی از این است که تا امروز هیچ گزارشی از سوی گمرک یا بندر شهید رجایی درخصوص دپوی 17 هزار تن گوشت در این منطقه ویژه اقتصادی به این مرجع ارسال نشده است.

در حالی لازم است نهادهای نظارتی با ورود به این موضوع شفاف سازی لازم رابرای افکار عمومی انجام دهند که بر اساس اعلام معاون فنی گمرک، قسمت اعظم محمولههای گوشت (موجود در مناطق ویژه اقتصادی) هنوز به گمرک اظهار نشده است و دلیل این اقدام (عدم اظهار کالا به گمرک، انجام تشریفات گمرکی و خروج کالا) در دست بررسی است.

اختیار "فروش اینترنتی گوشت تنظیم بازاری" در دست گرانفروشان؟

عده ای درصدد ایجاد کمبود عمدی گوشت در کشور هستند/انتقاد از ربط دادن گرانی گوشت به قاچاق دام

معاون دادستان تهران: کمبود گوشت نداریم/ مشکل اساسی در توزیع ناعادلانه و اختفای گوشت + فیلم

جریمه 500میلیونی یک توزیع کننده دولتی گوشت؛ احتمال افزایش 10برابری جریمه

عیان شدن شبکه فرسوده توزیع و نظارت؛ اولین دستاورد ورود دادستانی به بازار گوشت

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: