آیت‌الله نوری همدانی

مردم نان ندارند، مسئولان در پی حاشیه‌سازی‌اند

کدخبر: 2304793

برخی مسؤولان می گویند راجع به فقر حرف نزنید، زیرا دشمنان خوشحال می شوند؛ اگر ما راجع به فقر حرف نزنیم و مسؤولان هم برای رفع آن کاری نکنند مردم چه می شوند؟

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار هیأت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مسأله اقتصاد نقش بسیار مهمی در زندگی مردم دارد، گفت: مقوله فرهنگ و سیاست به اندازه مسأله اقتصاد محسوس نیستند، زیرا مردم می خواهند رونق اقتصادی را در سفره خود مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه تنها ارائه دادن آمار و ارقام نمی تواند مشکلات زندگی مردم را حل کند، اظهار داشت: مردم از مسؤولان انتظار دارند که وعده های خود عمل کنند؛ مردم همواره می خواهند نتیجه انتخاب ها را به سرعت مشاهده کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه شناخت منابع اقتصادی یکی از راهکارهای حل مشکلات اقتصادی است، ابراز داشت: باید بدانیم که در وجود انسان ها استعدادهای فراوانی نهفته است، از این جهت باید تفکرات و استعدادهای موجود در کشور را پیدا کرده و با میدان دادن به جوانان در جهت رفع مشکلات گام های بزرگ برداریم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم انفال را یکی از منابع اقتصادی دانست و افزود: جنگل ها، اراضی زراعی و منابع طبیعی از آغاز در اختیار خداوند بوده و خدای متعال نیز آن ها را در اختیار پیامبران و جانشینان آن ها قرار داده است تا با استفاده از این منابع خلق ثروت کرده و اقتصاد را تقویت کنند؛ فقر در اسلام جایی ندارد، بنابراین اگر به مبانی دینی عمل کنیم بدون شک زندگی مردم رونق پیدا خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه گام برداشتن در راستای اقتصاد و فرهنگ قرآنی و دینی فقر را ریشه کن می کند، بیان کرد: چند سال است که مردم وعده های زیادی می شوند، اما ارزانی را در سفره خود مشاهده نمی کنند، بنابراین با نشستن پشت میزها و درهای بسته و آمار و ارقام ارائه دادن کاری حل نخواهد شد؛ بنده خودم برای نیازهای روزمره به خرید می روم، اما با این حال که برخی مسؤولان می گویند قیمت اجناس ارزان شده است، تفاوتی در بازار مشاهده نمی کنم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مسؤولان باید در زمینه حل مشکلات اقتصادی اولویت بندی داشته باشند، خاطرنشان کرد: ارزش پول کاهش یافته و قیمت ها بالا رفته است، بنابراین مردم قدرت خرید ندارند و مسؤولان باید به جای پرداختن به مباحثی که اولویت ندارند به فکر نان مردم باشند؛ مردم نانی برای خوردن پیدا نمی کنند، آنوقت یک عده به دنبال مسائل حاشیه ای هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مسؤولان باید زندگی خود را با مردم هماهنگ و همسطح کنند، افزود: هدف انقلاب اسلامی رسیدگی به امور مردم بوده است؛ مردم از مسؤولان انتظار دارند زندگیشان تقریباً همسطح با توده مردم باشد، اما متأسفانه تا کنون این موضوع محقق نشده است.

وی با تأکید بر این که اخذ دیرکرد از سوی بانک ها حرام است، گفت: مسؤولان باید به دستورات اسلامی در همه زمینه ها به ویژه مسائل بانکداری جامه عمل بپوشانند؛ شما باید بسیار قوی و قاطع باشید و با کسانی که در این زمینه ها خطا می کنند برخورد کنید.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: مردم از لحاظ معیشتی در مضیقه اند و شما باید با اشراف کامل و جدی به حل این مسأله بپردازید.

این مرجع تقلید یادآور شد: برخی مسؤولان می گویند راجع به فقر حرف نزنید، زیرا دشمنان خوشحال می شوند؛ اگر ما راجع به فقر حرف نزنیم و مسؤولان هم برای رفع آن کاری نکنند مردم چه می شوند؟

مرجع:‌ رسا

ارسال نظر: