درآمد روزانه ۲.۵ میلیارد دلاری؛

۲۶ فوق‌ثروتمند به اندازه نصف جمعیت جهان ثروت دارند

کدخبر: 2304780

حالا ۲۶ فوق‌ثروتمند برتر جهان به اندازه نصف جمعیت جهان ثروت دارند. این درحالی است که در سال ۲۰۱۷ ثروت نصف مردم جهان با ثروت ۴۳ فوق‌ثروتمند برتر دنیا برابر بود.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، گزارش جدید آکسفام نشان می‌دهد که حالا ۲۶ نفر فوق‌ثروتمند برتر جهان به اندازه نصف جمعیت جهان ثروت دارند. این درحالی است که در سال ۲۰۱۷ ثروت نصف مردم جهان با ثروت ۴۳ فوق‌ثروتمند برتر دنیا برابر بود.

گزارش تحقیقاتی این شرکت خیریه نشان می دهد که ثروت میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۱۸ روزانه ۲.۵ میلیارد دلار افزایش یافته است. ثروت میلیاردرهای جهان در سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است در حالی که ثروت نصف جمعیت جهان که فقیرترند، ۱۱ درصد کاهش یافته است.

این گزارش در زمانی منتشر می‌شود که نمایندگان اقتصادها و شرکت‌های برتر جهان برای اجلاس داووس در سوئیس گرد هم جمع می‌شوند.

آکسفام از دولت‌ها خواست تا مالیات شرکت‌ها و ثروتمندان جهان را افزایش دهند تا این فاصله ثروت را کاهش دهند.

درحالی که هر دو روز، یک میلیاردر جدید در جهان به وجود می‌آید، آکسفام می‌گوید که نرخ مالیاتی که بر این افراد اعمال می‌شود در پایین‌ترین سطح چند دهه اخیر قرار دارد.

طبق گزارش آکسفام، اگر تنها نیم درصد به مالیاتی که ۱ درصد ثروتمندتر جمعیت جهان پرداخت می‌کنند، اضافه شود، پولی که جمع‌آوری می‌شود برای آموزش ۲۶۲ میلیون کودک کافی خواهد بود و می‌تواند خدمات پزشکی‌ای فراهم کند که جان ۳.۳ میلیون نفر را نجات دهد.

آکسفام می‌گوید در کشورهای ثروتمند، مالیات ثروتمندان کاهش داده شده است و در کشورهای توسعه یافته، مالیات فوق‌ثروتمندان به ندرت دریافت می‌شود. نرخ مالیات شرکت‌ها در کشورهای ثروتمند، از ۶۲ درصد در سال ۱۹۷۰ به ۳۸ درصد در سال ۲۰۱۳، افت کرده است. نرخ میانگین این مالیات در کشورهای فقیر ۲۸ درصد است.

در گزارش آکسفام آمده است، در کشورهایی مانند برزیل، ۱۰ درصد فقیر جامعه، مالیاتی بیشتر از ۱۰ درصد ثروتمند جامعه پرداخت می‌کنند.

طبق گفته آکسفام، روزانه 10هزار نفر به علت عدم دسترسی به خدمات پزشکی ارزان، جان خود را از دست می‌دهند. آکسفام از دولت‌ها خواست با تغییر سیاست‌ها و سیستم‌ها با فقر و نابرابری مبارزه کنند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: