رهبر حزب کارگر انگلیس: ترزا می هنوز شکست در مجلس را درک نکرده است

کدخبر: 2304667

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس اعلام کرد دولت این کشور هنوز از شکست هفته گذشته خود درباره طرح خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا در مجلس انگلیس درس نگرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس گفت ترزا می، نخست وزیر این کشور هنوز شکست هفته گذشته دولت در مجلس انگلیس درباره خروج از اتحادیه اروپا را درک نکرده است.

کوربین طی سخنانی در مجلس عوام انگلیس اعلام کرد: «دولت هنوز از شکست هفته گذشته خود در مجلس عوام درس نگرفته است. به نظر می رسد که نخست وزیر در تلاش است همچنان طرح خود را به نتیجه برساند، اما باید بداند که حقیقتا در اشتباه است و با مخالفت روبرو خواهد شد. منطق و نتیجه ای که نخست وزیر می تواند از شکست قاطع در مجلس بگیرد این است که خطوط قرمز خود را تغییر دهد، اما باید بداند که طرح کنونی غیر قابل تصویب و نتیجه گیری است.»

کوربین گفت: «آیا او می خواهد با مجلس رو راست باشد و از خطوط قرمز خود درست بردارد یا نه؟ دعوت نخست وزیر برای مذاکره مایه شرمساری است. تمامی سیاستمداران و رهبران احزاب مخالف دولت نظرشان درباره این موضوع یکسان است و مخالف وی هستند و پاسخی مشابه برای وی دارند. نخست وزیر اعلام کرده است شاهد هیچ انعطاف پذیری نبوده است، اما او باید بداند تا وقتی که هیچ تغییری در سیاست های خود ندهد هیچ گونه مذاکره ای در کار نخواهد بود.»

رهبر حزب کارگر انگلیس ادامه داد: «من از پیشنهاد معافیت برای شهروندان اروپایی ساکن انگلیس در پرداخت عوارض استقبال می کنم. آقای رئیس باید بگویم که نخست وزیر همیشه می گوید که طرح وی بهترین طرح و گزینه روی میز است، اما مذاکرات ما با شرکای اروپایی خودمان بسیار شفاف و بیانگر همه چیز است. من لازم است این مطلب را نقل قول کنم که شورای اروپا همیشه گفته است که انگلیس باید بین خطوط قرمز خود در آینده و یا یک توافق تجاری ساده یکی را انتخاب کند. آن ها اعلام کردند در این حالت آماده اند که پاسخی مناسب به ما بدهند. مجلس ما رای به همه پرسی داد. من همچنین رای به اجرای بند پنجاه توافقنامه لیسبون دادم.»

وی افزود: «اکثریت مجلس از یک توافق اصولی و احترام به نتیجه همه پرسی حمایت کردند، اما نخست وزیر باید حقیقتا با واقعیت روبرو شود. او باید این موضوع را بپذیرد که طرح وی کاملا شکست خورده است. با این وجود نخست وزیر بار دیگر به مقر اتحادیه اروپا بازگشته است و به دنبال عقب نشینی بیشتر در رابطه با موضوع ایرلند شمالی است.»

جرمی کوربین گفت: «آیا من می توانم درباره این موضوع از نخست وزیر سوال کنم؟ تفاوت بین تضمین های قانونی و عقب نشینی ها چیست؟ چه باعث شده است که وی فکر کند مذاکره مجدد در ماه دسامبر به موفقیت در ماه ژانویه ختم می شود؟ آقای رئیس، این موضوع بسیار مضحکی است، بنابراین نخستین کاری که نخست وزیر باید انجام دهد این است که باید این موضوع را که اکثریت مجلس مخالف خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا هستند به رسمیت بشناسد و نبود توافق را رد کند. از طرف دیگر او باید به تلف کردن منابع ملی کشور در این رابطه پایان دهد.»

رهبر حزب کارگر انگلیس افزود: «جرمی هانت، وزیر امور خارجه هفته گذشته اعلام کرد ما باید این موضوع را قبول کنیم که مجلس واقعا با طرح نخست وزیر مخالف است. او اعلام کرد مجلس واقعا مخالف طرح خروج از اتحادیه اروپا بدون هیچ توافق است. آقای رئیس آیا من می توانم از نخست وزیر بخواهم که با فیلیپ هاموند و همچنین با وزیر امور خارجه خود دیداری داشته باشد. شاید آن ها بتوانند او را متقاعد کنند که هرگونه خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا غیر ممکن است. نخست وزیر همیشه اعلام کرده است که به خاطر مردم ایرلند شمالی می خواهد از سیاست مرز های مستحکم پرهیز کند، اما هرگونه خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا به منزله مرز های مستحکم برای ایرلند شمالی و عمل نکردن نخست وزیر به تعهداتش است. آیا او در حقیقت خواهان مرز های مستحکم است؟»

وی در ادامه گفت: «حزب کارگر طرح خود را ارائه کرده است و من معتقدم اکثریت نمایندگان مجلس از این طرح حمایت می کنند. این یک اتحادیه گمرکی جامع با اتحادیه اروپا است که ما می توانیم در آنجا نظر و حرف خود را به کرسی بنشانیم و بر روی یک بازار واحد و قدرتمند که تضاد منافع کمتری به همراه داشته باشد، توافق کنیم. این طرح می تواند حقوق کارگران را تضمین کند و تاثیر قابل توجهی بر روی قوانین وارداتی و حفاظت از آن ها داشته باشد. ما بار ها و از آغاز گفته ایم که مخالف فاجعه خروج از اتحادیه اروپا بدون هیچ توافقی هستیم. ما همچنین گفته ایم نمی خواهیم گزینه آراء عمومی را رد کنیم.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: